Page 51 - LaskiBilten_st97_NR
P. 51

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

                                                                                        odpravili na Krištof. Otroci so se izkazali
                                                                                        za prave male pohodnike, brez težav so
                                                                                        premagali pot. Na vrhu je sledila malica,
                                                                                        nato pa smo se preko Strmce vrnili nazaj
                                                                                        v vrtec, kjer nas je čakalo kosilo.
                                                                                           Mesec maj je čas za urejanje vrta. V
                                                                                        vrtcu imamo visoki gredi, zato smo k
                                                                                        nam povabili babice, da so nam pri ure-
                                                                                        janju pomagale s svojimi izkušnjami in
       Čebelice in druženje z »babicami«                                                zlatimi rokami. V juniju nas je čakalo še
       iz Hiše generacij                                                                zadnje druženje pri kmetiji Vesenjak.
                                                                                           Hvaležni smo za letošnjo sodelovanje,
         V letošnjem letu smo sodelovali pri                                            saj so nam druženja polepšala in pope-
       projektu Simbioza med generacijami.                                              strila dopoldneve. Otroci so se druženj z
         Medgeneracijsko sodelovanje je po-                                             babicami veselili in se že veselimo dru-
       membno že v najzgodnejšem obdobju                                                ženj v prihajajočem letu.
       razvoja, saj prihaja do prenašanja izku-
       šenj in modrosti od starejših na mlajše,   pa smo jih spekli in se z njimi posladkali.
       otroci pa starejšim prinašajo radost in   Januarja so nas babice povabile k sebi, da
       veselje. Pomen medgeneracijskega sode-  smo skupaj pričakali kolednike. Otroci so
       lovanja je negovanje temeljnega odnosa   se seznanili s starimi običaji, skupaj smo
       med ljudmi, ki dajejo varnost, življenjsko   zapeli ob zvoku harmonike, se naplesali
       moč in energijo, ljudje smo namreč soci-  in okrepčali z domačim kruhom in klo-
       alna bitja.                             basami. Februarja smo za mali pust pekli
         Naša skupina se je v tem šolskem letu   flancate. Ena izmed babic nam je prika-
       povezala s Hišo generacij in tako smo na   zala postopek priprave, nato pa smo po-
       mesečni ravni pripravili druženja. Otro-  skusili tudi mi.
       ci so »babice« kot smo jih poimenovali     V februarju smo tudi mi povabili ba-
       hitro sprejeli medse in vsak mesec so se   bice k sebi v vrtec. Pripravili smo likov-
       druženja izredno veselili. V mesecu no-  ni kotiček, kjer smo izdelovali klobu-
       vembru smo izvedli prvo srečanje, in si-  ke, namreč ena izmed babic je otrokom
       cer spoznavno druženje, ki je minilo v le-  ob aplikacijah pripovedovala pravljico o
       pem vzdušju, otroci so z babicami plesali,   Jakčevem klobuku. Otroci so z babicami
       peli, rajali. Decembra je v Hiši generacij   rajali, vmes pa smo pripravili še palačin-
       zadišalo po piškotih.                   ke, da smo se posladkali.
         Otroci so skupaj z babicami zgnetli te-  Marca smo šli na pohod. Babice so nas                 Otroci iz skupine Čebelic
       sto in z modelčki ustvarjali piškote, nato   pričakale pred vrtcem in skupaj smo se                      z Majo in Petro




       Les iz naših gozdov                                                              ni tako močno drugačno, da bi ga loči-
                                                                                        li od drugih (npr. bukev). Iglavce so naj-
         V preteklem šolskem letu smo spozna-                                           bolje ločili po dolžini iglic in obliki stor-
       vali les, ki se nahaja v našem okolju. Ot-                                       žev (smreka, bor, macesen). Pri vsakem
       roci so v vrtec prinašali različne kose lesa,                                    lesu smo poudarili njegovo uporabnost
       ki so jih so našli s pomočjo svojih staršev.                                     (hrast, bukev -pohištvo, smreka - koče iz
       Podrobneje smo na ta način spoznali 10                                           lesa, leska - zobotrebci …).
       različnih vrst lesa, nekateri rastejo kot                                           Les so tudi obdelovali - pilili, opazo-
       drevesa,  drugi  kot  grmi.  Te  rastline  so:                                   vali so razliko med gladkim in hrapavim
       hrast, bor, smreka, macesen, javor, bukev,                                       lesom, vanj so otroci zabijali žeblje.
       leska, breza, vrba (mačice), leska.                                                 Velik izziv pa nam je predstavljalo
         Kos lesa, ki so ga prinesli v vrtec smo                                        drevo, ki smo ga zasledili pri zdravilišču
       najprej označili z imenom (npr. bukev),                                          v Laškem, ki je bilo po svoji zunanjosti
       zraven smo dopisali kateri plod je nje-                                          prav posebno, zaradi svojih nenavadnih
       gov (npr. žir), dodali smo njegov list in                                        plodov sredi zime. Ugotovili smo, da se
       plod in to razstavili na vidnem mestu po-                                        to drevo imenuje ginko, raziskovali smo
       leg table. Drevesa, ki smo jih obravnavali                                       naprej  in  prišli  do  zaključka,  da  njegov
       smo skozi vse leto iskali v naravi in jih                                        izvor sega v obdobje dinozavrov in tako
       opazovali ter se o njih pogovarjali in jih                                       predstavlja živi fosil, da je njegova upo-
       podrobneje spoznavali. Nekatera dreve-                                           rabnost cenjena predvsem v farmaciji,
       sa  so  si  otroci  lažje  zapomnili  po  lubju                                  da pa ti navidezni plodovi niso plodo-
       (npr. breza je že bila ena takih), druga so                                      vi, temveč je v njih skrito seme, ki je po
       si lažje zapomnili po plodovih, ker lubje                                        izgledu podobno pistaciji.

                                                                                                                            51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56