Page 23 - Laski_Bilten_st75_NR
P. 23

STIK

       predstavili v luči gostoljubnosti in ponosa. »Velika zahvala gre   tako pa te osebe turist sreča, ko pride na našo destinacijo ter jo
       statistom, ki so namenili kar nekaj svojega prostega časa za sne-  spoznava in odkriva.«
       manje in se bili za Laško pripravljeni izpostaviti na tak način. To   Odziv na promocijski video je zelo pozitiven, pravi Beleje-
       so ljudje, ki jim je Laško pri srcu. Video je bil zasnovan zelo lo-  va, in je bil deležen že več delitev na družbenih omrežjih. »Cilj
       kalno, zato še toliko bolj diha z nami in našimi zgodbami,« poja-  je dosežen, najbolj pomembno pa je to, da ljudje vidijo, kaj La-
       snjuje Belejeva in dodaja: »Rokova ekipa je s posnetki, montažo   ško ponuja, in da si želijo to tudi ogledati,« zaključuje Deželak.
       in zvokom naredila odlično delo. Nastal je lep in dober izdelek, na   S ključnikom #myLaško, ki se pojavlja na družbenih omrežjih,
       katerega smo ponosni. Prikaže Laško in ljudi, ki tu živijo in ki jih   zgodbo destinacije tako delimo z vsemi, ki pridejo v naš kraj na
       turisti tudi srečajo, ko pridejo k nam. Naša komunikacijska zgod-  izlet ali oddih. Video si lahko ogledate na spletni strani YouTu-
       ba so domačini, ki turiste vabijo v Laško – pivovar Matjaž Guček,   be, kamor v iskalnik vpišete My Laško Slovenia.
       vodnica Barbara Penič, lectarka Tatjana Šolar, natakar Branko                                                     N. T.
       Kunšek. Te osebe, poleg ostalih, predstavimo tudi v videu, prav                          Foto: Matic Gabriel, Rok Deželak


        ARHITEKTURA

        SPOMINA – POGOVORI

        Z REKO



           V Muzeju Laško je bila v mesecu ok-
        tobru postavljena prav posebna razsta-
        va. Reka Savinja, na katero so Laščani
        morda še preveč navajeni in jim ne po-
        meni več nič posebnega, je bila pred-
        stavljena z umetniškim dotikom Marka
        Paka.
           Ob odprtju razstave je avtorja
        predstavil likovni kritik Mario Berdič
        Codella. O njem je zapisal:
           »Mariborski kipar, fotograf in kustos   forme. Lahko bi dejali, da mrtev ka-  veka, umetnosti in nasploh o estetskih
        Marko Pak prenaša svojo umetniško       men, iztrgan iz tektonskih slojev zemlje   vrednotah stvarstva.
        ustvarjalnost na različne medije, ne le   ali dna reke, na ustvarjalnem umetniko-  Kakor v omenjenem ciklu polaga
        likovne, vključno z instalacijami, mar-  vem poligonu pridobi novo, organsko    kamne na peščena tla, kar je čisto na-
        več tudi na zvočne in multimedijske,    vsebino življenja.                      ravna lega, pa v ciklu Akiropoetične for-
        osredotočajoč se predvsem na udeja-       Marko Pak v tem oziru sam pravi, da   me kamne fiksira na slikarska platna, ki
        njenje navdihov, ki jih dobi iz specifič-  raziskuje možnosti transkripcije objek-  jih obeša navpično na stene razstavišča,
        nega naravnega okolja, točneje vodnih   tov v nov zapis ali njihove translacije   posredujoč nadrealistično učinkovanje
        ekosistemov s poudarkom na reki Dravi   iz naravnega vodnega ambienta v dru-    lebdenja. Tokrat je kamnu popolnoma
        in za tokratno kiparsko, akiropoetično   ge prostore, tako javne kakor galerijske   odvzeta njegova naravnost plastičnega
        razstavo v Laškem tudi Savinji. Termin   ali odprte, kar je neke vrste odmev Du-  objekta, saj postane relief ali vezana pla-
        akiropoiesis izvira iz Grščine in pome-  champovega rekla, da je katerikoli naj-  stika, in lahko učinkuje kot umski rele
        ni, da je nekaj, kar poprej še ni obsta-  deni objekt, ki ga od nekod preneseš
        jalo, ustvarjeno brez poseganja človeške   v galerijo in ga podpišeš kot avtorsko   ali stikalo samo še v popolnoma svo-
        roke. Njegova razstava je pravzaprav tri-  delo, bodisi z asistenco ali brez, navse-  bodni domišljiji opazovalca.
        delna, saj vsebuje kiparska dela iz ciklov   zadnje tudi umetnina.                Na koncu je seveda treba omeniti
        Arhitektura spomina in Akiropoetične      V zvezi z naslovom cikla Arhitektu-   morda celo najpomembnejše dogaja-
        forme in hkrati ambientalne fotografije.   ra spomina pravi Marko Pak, da je »...   nje v procesualnosti Pakovega likovne-
           Marko Pak namreč sodi med tiste sa-  osnovni  gradnik arhitekture  spomina   ga snovanja, to je samo iskanje oziroma
        mosvoje avtorje, katerih kiparsko sno-  register, tako so moji kamni spominske   najdenje njegovih rečnih kamnov, ki jih
        vanje nastaja v dialogu z reko, saj izvi-  enote ali registri zapisa narave, tiste ob-  odkriva med hojo po obrežju in celo po
        ra njegov kiparski opus neposredno iz   like pa, ki jih izberem iz naravnega oko-  sami  strugi,  tvegajoč  zdrse  in  padce  v
        globin ali obrežja reke, kjer najde navdi-  lja, so releji ali stikala, ki sprožijo v mo-  vodo, pri čemer se pogosto sooča s pre-
        hujoče, s stotisočletnim vodnim tokom   žganih doživljanje likovnih artikulacij.«   veliko težo kamnitih ready-made skulp-
        oblikovane kamne v neštetih oblikov-    Kamne organskih oblik, popolnoma os-    tur, ki jih je treba spraviti v atelje in jih
        nih variacijah, ki jih bodisi pusti nedo-  vobojene linearnosti ali pravega kota,   dopolniti z umetnikovim dotikom. V
        taknjene, kot najdene objekte, bodisi da   postavlja na peščeno podlago, kot bi šlo   sklop ustvarjalnega procesa pa ne na-
        na njihovi gladki »epitelijski« površini   za kakšne zenovske vrtove, poudarja-  zadnje sodi tudi kreativno fotografira-
        izvede določene intervencije, kot avtor-  joč problematiko medsebojnega odno-   nje končanega dela, saj je tudi fotografi-
        ski dotik v obliki grafizmov, poslikav ali   sa  med  svetlobo  in  senco,  življenja  in   ja sestavni del razstavitvenih likovnin.«
        inkrustacij, bodisi vanje poseže z »od-  smrti, zemlje in vesolja, pri tem pa seve-
        piranjem« teksture s klesanjem, vse do   da spodbuja opazovalca k poglobljene-
        abstrahiranja oz. idealiziranja izbrane   mu razmišljanju o nastanku zemlje, člo-                      Tomaž Majcen


                                                                                                                           23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28