Page 49 - LaskiBilten_st98_NR
P. 49

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

       Škrat Zelenko in skrivnostna            •  razvijanje odgovornosti in spozna-    Ob nabranem znanju je sledilo opremlja-
       prijatelja                                 vanje, kaj živali potrebujejo za svoj   nje  pravega  terarija.  Otroci so  aktivno
                                                  obstoj,                               sodelovali pri prinašanju robidovih vej in
         V novo vrtčevsko leto smo vstopili    •  spoznavanje, da je obstoj živali odvi-  zemlje.
       igrivo in  nagajivo.  Pripravljeni  na nova   sen od naše skrbi zanj,               Po ureditvi novega domovanja je sle-
       raziskovanja in lepe spomine. Prvi dne-  •  oblikovanje delovnih navad ipd.      dila vselitev paličnjakov. Otroci so ju po-
       vi so bili namenjeni spoznavanju skupi-    Oblikovanje kotička v naši igralnici se   imenovali Rožica in Srečko. Dnevno skrb
       ne, sklepanju prijateljstev in navajanju na   je začelo z raziskovanjem lastnosti o pa-  zanje pa imata dežurna otroka, ki skrbita
       vrtčevsko življenje. Dobili smo tudi no-  ličnjakih, ki smo jih spoznali s pomočjo   za prinašanje hrane ter vlaženje terarija.
       vega člana, škrata Zelenka. Škrat je pos-  literature in različnih didaktičnih iger.   Otroci paličnjaka dnevno tudi rokuje-
       tal naš najboljši prijatelj in zaveznik ma-  Izdelali smo plakat, oblikovali paličnja-  jo. Stik z njima jim pomeni umiritev ter
       lih ter velikih otroških skrivnosti. Dneve   ke iz gline, ustvarili terarij iz odpadnega   sprostitev.
       nam krajša s svojimi čarovnijami in za-  materiala in še številne druge dejavnosti.   Veliko vlogo pri vsem tem igra tudi
       bavnimi igrami, ki so v nas spodbudila                                           otroška  odgovornost pri skrbi za  živali,
       radovednost in željo po novem znanju.                                            ki se z njihovo starostjo povečuje. Skrb
       Ob spoznavanju teme prijateljstva nam                                            za paličnjake sicer ni zahtevno opravilo,
       je predstavil svoja prijatelja. Otroci so se                                     vendar je kljub temu odlična priložnost
       sprva čudili dvema zelenima premikajo-                                           za učenje naravoslovja, odgovornosti in
       čima »palicama«. Oblika teles je spomi-                                          lepega  odnosa  do  živih  bitij.  Odnos  do
       njala na vejico drevesa, a kaj kmalu nam                                         živali se zrcali tudi v odnosih do ljudi.
       je postalo jasno, da sta »palici« predsta-                                          Kmalu se vam spet javimo in sporoči-
       vljala dva paličnjaka. Skupaj z otroki in                                        mo ali se bo družinica Rožice in Srečka
       škratom smo se odločili, da paličnjako-
       ma v igralnici oblikujemo nov dom in si                                          še povečala.
       ustvarimo »živi kotiček«, ki bo na voljo                                               Zajčki iz Sedraža z Anjo Skarlovnik
       skozi celotno vrtčevsko leto.                                                                     in Natašo Veršec Ljubej
         Kirbiš (2000, str. 13) navaja številne                                            Viri in literatura:
       prednosti živega kotička ter pomembne                                            Kirbiš, J. (2000): Spoznavajmo z vivarijem: pomen in
       vplive, ki jih ima prisotnost kotička na                                            uporaba vivarija v vzgoji in izobraževanju.  Lju-
       otrokov razvoj. Pomen živega kotička                                                bljana: Zavod RS za šolstvo.
       je še toliko večji, ker poteka »učenje« v
       njem preko najpomembnejše metode
       dela v vrtcu – neposrednega opazovanja.
       Otroci dobijo skozi stik in skrb za živo
       bitje ter vzdrževanje živega kotička šte-
       vilne možnosti za:
       •  spoznavanje različnih življenjskih pro-
         cesov, ki jih sicer v naravi ne morejo
         spoznati,
       •  izhajanje iz konkretnega: otrok zazna-
         va z vsemi čutili,
       •  odpravljanje morebitnih predsodkov
         do določenih živih bitji,






                                                                   V torek, 3. 11. 2023, ob 11.00


                                                                               ste vabljeni na


                                                            OTVORITEV OTROŠKE IGRALNICE
                                                                               PEMILINA


                                                                    na Poženelovi ulici 22, 3270 Laško
                                                                   (v pritličju športnega objekta Tri lilije).


                                                                            • Pijača in prigrizki
                                                                            • Ustvarjalne delavnice






                                                                                                                           49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54