Page 52 - LaskiBilten_st96_NR
P. 52

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

                                                                    v vsakdanje življenje. Spoznali so pomen trajnostnega načina
                                                                    življenja in razvoja ter skušali najti trajnostne rešitve za ekolo-
                                                                    ške probleme skozi debate, projekcije in poučne filme. Cilj je bil
                                                                    spodbuditi učence k razmišljanju o tem, kako lahko vsak posa-
                                                                    meznik prispeva k zmanjšanju odpadkov in živi trajnostno.
                                                                      V dopoldanskem času so učenci izdelovali ekološka čistila,
                                                                    mila, ekološko embalažo, reciklirane posodice iz papirja, sto-
                                                                    jala za čopiče, glinene podstavke za mila itd. Preizkusili so se
                                                                    tudi v »recikliranju« hrane, glasbe in književnosti. Na terenu so
                                                                    raziskovali vpliv športnih dejavnosti na okolje ter onesnaženost
                                                                    šolske okolice.
                                                                      Med delavnicami smo izvedli tudi akcijo zbiranja odpadnega
                                                                    papirja po kraju. Krajane smo s plakati in na spletni strani pred-
                                                                    hodno obvestili o naši nameri. Na dan akcije so nas pred vho-
                                                                    dnimi vrati čakali lično povezani kupi papirja. Zbrani znesek
       nemo nevarnostim, ki jih prinaša osredotočenje na količinski   papirja bo tokrat namenjen šolskemu skladu.
       materialni razvoj, ki izčrpava naravne vire in onesnažuje okolje.   EKO dan je bil dodatno popestren z ozaveščevalnim vozilom
       Vsi si želimo živeti v svetu, kjer ne škodimo nikomur, zato je   E-transformer (projekt Life Spodbujamo e-krožno), ki so si ga
       pomembno, da naše otroke vzgajamo v takšnem duhu. V prvem    lahko ogledali učenci tretje triade. V vozilu so si ogledali kra-
       razredu so učenci izdelali ribice, ki so jih kasneje tudi pobarvali   tek animiran video o krožnem gospodarstvu, prisluhnili krat-
       s flomastri ter kartonaste akvarije, v katere so ribice tudi obesili.   kemu predavanju o krožnem gospodarstvu ter si ogledali muzej
       Drugi razred je bil zelo ustvarjalen. Izdelali so veliko različnih   naprav iz bližnje in daljne preteklosti. Poleg tega so se seznanili
       družabnih iger, s katerimi so se kasneje tudi igrali. Tretješolci   s primeri trajnih magnetov in procesom njihove reciklaže ter se
       so iz plastenk, vrvice ter zamaškov izdelali marionete. Glasen   preizkusili v igranju retro računalniških iger.
       smeh iz učilnice je dal slutiti, da se pri delu zelo zabavajo. Če-  Letošnji EKO dan je bil uspešen, učenci pa so v njem uživali.
       trtošolci so iz odpadnega materiala izdelali nogometna ter ko-  Učenke novinarske delavnice smo budno spremljale vsak nji-
       šarkarska igrišča. Veliko je bilo na novo ustvarjenih družabnih   hov korak, jih fotografirale in intervjuvale.
       iger. Bilo jih je užitek gledati. Petošolci pa so se odločili za dru-  Vodji EKO dneva: Nina Tuš in Tina Božič ter učenke novi-
       žabne igre in lončke za pisala, ki so jih tudi okrasili.     narske delavnice Neža Marija Švigelj 6.b, Daša Dernovšek in
         Učenci predmetne stopnje so se razdelili v 12 delavnic, ki so   Eva Stopar 6.a.
       jih pripravili učitelji. Vsaka delavnica je bila zasnovana tako, da                            Jasmina Oblak, mentorica
       so učenci pridobili praktične izkušnje, ki jih lahko prenesejo                Foto: Lara Logar 9.a in Tamara Lapornik 7.b.




       Projekt »Ti meni danes, jaz tebi
       jutri!«

         V letošnjem šolskem letu smo na naši
       šoli prvič sodelovali pri projektu Sobi-
       vanje. Mentorici Nina Tuš in Patrici-
       ja Arčan sva otroke skozi leto usmerjali
       k trajnostnemu ravnanju. Vsako prilož-
       nost smo izkoristili za pogovor o druži-
       nah in ljudeh, ki še posebej potrebujejo
       našo pozornost in pomoč, ter o naravi, ki
       nas potrebuje, kot še nikoli do sedaj. Pri
       projektni aktivnosti smo res veliko časa
       namenili pogovorom o preživljanju času
       z bližnjimi in daljnimi družinskimi člani
       ter sorodniki. Pogovarjali smo se tudi o   cestah itd. Vreče so bile polne in učenci   teri učenci pa so svojo žetone unovčili v
       tistih, ki v teh časih še posebej potrebuje-  ponosni na svoj najdeni »zaklad«.  drugi akciji, ki je sledila aprila. Pri tej ak-
       jo pozornost, saj so osamljeni in žalostni.   V januarju in aprilu sva organizirali in   ciji so za knjige, ki so jih učenci prinesli,
       Včasih  jim  lahko  praznike  polepšamo   izvedli dve zbiralni akciji igrač in knjig.   dobili poseben žeton, ki je veljal le za iz-
       že  z  nasmehom  in  krajšim  obiskom,  ki   V prvi akciji se je odzvalo okrog 30 učen-  menjavo knjig. Druge akcije se je udele-
       ga drugače morda niso deležni. Ob vsa-  cev, ki so za svojo igračko na stojnici pre-  žilo več otrok – okrog 45, zaradi česar je
       kem bližajočem prazniku smo ustvarjali   jeli žeton. Zbrane igrače sva nato mento-  bila ponudba igrač in knjig za izmenjavo
       različne izdelke, ki so jih učenci podarili   rici tematsko razvrstili na mize v učilnici   večja.
       svojim bližnjim.                        podaljšanega bivanja. Po pouku so se vsi    Zaradi  pozitivnega  odziva  staršev  in
         Organizirali sva tudi dve čistilni akci-  učenci z žetoni zbrali v učilnici in si ogle-  otrok sva prepričani, da je projekt na naši
       ji v okolici šole in v kraju. Ponosni sva,   dali igrače. Vsak si je izbral novo rabljen   šoli uspešno zaživel in da se vsi vključe-
       saj se je odzvalo veliko število učencev in   igračo ter pred odhodom iz učilnice vrnil   ni zavedamo, da smo naredili pomembne
       staršev. Očistili smo bregove potokov in   žeton. Nekaj učencev se je odločilo igrače   korake za boljši jutri.
       rek, avtobusna postajališča, travnike ob   podariti, saj niso našli prave zase. Neka-  Mentorici Nina Tuš in Patricija Arčan

       52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57