Page 44 - LaskiBilten_st83_NR
P. 44

PORTRET

       Klaudija Košenina, učiteljica in ilustratorka


       VODENKASTI SVET UMETNOSTI


         Ko je obiskovala 5. razred, je Klaudija   zaradi predmetnika družbo in se učimo o   šimi motivi so žirafa, deklica z balonom
       Košenina vedela, da želi postati učitelji-  Rimljanih. Vse troje in to 5-krat na dan.   (ali muco), lubenica … Žirafa je tudi Kla-
       ca v šoli na Vrhu nad Laškim. Šola, ki   Delo trojne kombinacije je zahtevno in ob   udijina najljubša žival, ki jo je navdušila
       jo je obiskoval njen oče, jo je prepričala   koncu dneva sem precej utrujena. Je zelo   z elegantno hojo in rjavimi vzorci. Torej,
       s svojim starinskim zunanjim izgledom   lepo in krasno delo, ampak je naporno.«   če jo želite presenetiti, ne morate zgrešiti
       in visokimi stropi. Želja se ji je čez leta   Kljub temu vedno najde motivacijo za   z motivom žirafe – pa naj bo to risbica,
       tudi uresničila. A delo učiteljice ni nje-  naslednji dan – na eni strani ji daje ener-  copati, skodelica ali (otroška) knjiga.
       na edina strast – v to kategorijo lahko   gijo veselje do poučevanja, na drugi ji   Žirafa z dežnikom in škornji v dež-
       vključimo še ustvarjanje, umetnost, po-  energijo povrnejo učenci z raznorazni-  ju je bila njena prva ilustracija. Pozitiv-
       tovanja, zbiranje starin …              mi dejanji. Tako nastane nekakšen skle-  ni odzivi so jo spodbudili k nadaljnjem
                                               njen krog, pripoveduje. Napisala je tudi   ustvarjanju in tako je s časom razvila še
                                               priročnik 50 vaj za urjenje čuječnosti, v   druge like – rakuna, miško, pujska, kravi-
                                               katerem so vaje, kako se spopasti z različ-  co, muco. Kasneje se je družbi živalic pri-
                                               nimi čustvi in katere izvaja tudi z učenci.   družila še deklica. Med njenimi izdelki
                                               »Delamo različne vaje, ki so otrokom bli-  so tudi knjižna kazala z motivom deklice
                                               zu. Za vse, kar jim daš, so hvaležni in radi   in mucka, od katerih znesek je podarila
                                               sprejmejo nove zanimive igre in ideje.«  Mačji hiši. Poleg tega je članica Likovne-
                                                                                        ga društva UKC Ljubljana, katerega čla-
                                               Svet žiraf, lubenic in deklice z         ni po bolnišnicah v Sloveniji razstavlja-
                                               balonom                                  jo svoja likovna dela, s čimer poskušajo
                                                                                        pacientom polepšati dneve, ki jih preži-
                                                  Že od nekdaj v prostem času rada      vijo v bolnici. Ob tem razlaga, da pomen
                                               ustvarja. »Za vsak rojstni dan, za vsake   dobrodelnosti želi predstaviti tudi svojim
                                               praznike sem vedno nekaj izdelala. Niko-  učencem.
                                               li ni bila dovolj samo čestitka, vedno je   Leta 2019 je izdala svojo prvo avtorsko
                                               moralo biti še nekaj zraven, naj bo to iz-  knjigo z ilustracijami Deklica z balonom.
                                               delek iz papirja ali česa drugega.« Začela   »Z ilustracijami sem želela povedati, da se
                                               je v srednji šoli, ko si je izdelala prve uha-  drobne  malenkosti,  drobna  presenečanja
         Ljubezen do poučevanja je imela v sebi   ne, nadaljevala pa je z risanjem. Od leta   vračajo. Če daješ, tudi prejmeš.« Prispe-
       že od nekdaj. Kot deklica se je pogosto   2008 aktivno ustvarja pod imenom Kla-  vala je tudi ilustracije za otroško knjigo z
       preobrazila v učiteljico, njene igrače pa   udija Unikatno. Ker je ljubiteljica nežnih   dvema zgodbama – Poštar Pepe ne mara
       so postale učenci. Dodatno spodbudo je   odtenkov, prelivanja barv in ne preveč   vsake vode in Razlog za slavje v drevesni
       dobila s strani učiteljev v osnovni in sred-  jasnih linij, se je navdušila nad voden-  košnji in daleč naokrog –, katerih avto-
       nji šoli. »V osnovno šolo sem hodila v La-  kami, s katerimi ustvari največ ilustracij.   rica je Barba Štembergar Zupan. »Če bi
       ško, kjer so me učiteljice zares inspirirale.   Vse motive črpa iz lastnega življenja in   z eno besedo lahko opisala svoj življenjski
       Pokazale so mi, kako lep je poklic učite-  doživljanja. V njenih ilustracijah vidimo:   moto, je srčnost. Vse, kar počneš, delaj s
       ljice.«                                 »Življenje, ki ga živim, kar doživim, kar   srcem. V vsako stvar, ki jo narišem, se zelo
         Po opravljenem strokovnem izpitu jo   vidim, kar bi želela, da bi se na svetu spre-  poglobim. Zares sem se našla v ustvarja-
       je služba učiteljice že čakala – najprej v   menilo ali popravilo. Ali da vplivam na   nju ilustracij.« Zato z vsakim letom preiz-
       podaljšanem bivanju v matični šoli v La-  otrokov pogled, ko vidi ilustracijo, ali na   kuša in dodaja nove motive ter se hkrati
       škem, kasneje pa v šoli, v kateri je želela   mišljenje odraslih.« Med njenimi najljub-  vseskozi uči in nadgrajuje svoje voden-
       poučevati že kot osnovnošolka. Na po-                                            kaste ilustracije.
       družnici na Vrhu nad Laškim je sprva tri
       leta delala v podaljšanem bivanju, zdaj pa                                       Muzeji obvezna postojanka na
       že četrto leto uči trojno kombinacijo, to-                                       potovanjih
       rej 3., 4. in 5. razred. Delo na podružnici
       je drugačno kot na matični šoli, pravi. V                                           Priznava, da v osnovni šoli zgodovi-
       letošnjem šolskem letu šolo obiskuje 24                                          na ni bila njen najljubši predmet, se pa
       učencev od 1. do 5. razreda. »Imamo pris-                                        v zadnjih letih navdušuje nad zgodovi-
       ten stik z naravo in gremo pogosto ven –                                         no umetnosti, ki jo je povezala še z eno
       blizu imamo gozd, travnike, radi sadimo                                          strastjo – s potovanji. Zato je na njenih
       … Ko pride hišnik in pokosi, otroci komaj                                        potovanjih muzej obvezna postojanka.
       čakajo, da lahko grabijo. Ali kidajo sneg.«                                      »Tam se zame čas ustavi. Vse črpam vase.
         Čeprav ima delo na podružnični šoli                                            Zelo rada imam umetnost, ki mi daje in-
       mnoge prednosti, je pogosto precej na-                                           spiracijo za življenje, za moje ilustracije.«
       porno, razlaga Klaudija. »Če opišem eno                                          Eden njenih najljubših muzejev je Kapi-
       šolsko uro, ki traja 45 minut – 3. razred                                        tolski muzej v Rimu, medtem ko ji je naj-
       ima seštevanje do 100, v 4. razredu raču-                                        bolj ostalo v spominu potovanje v New
       namo številske izraze, 5. razred pa ima                                          York. »To je bila moja dolgoletna želja. Ne

       44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49