Page 44 - LaskiBilten_st79_NR
P. 44

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

       če, smo od sedmih pa do polnoči vztraja-
       li in bili na nogah. Ko sem okoli pol ene
       zjutraj prišla domov sem bila tako utru-
       jena, da nisem pred sabo videla niti me-
       tra. Umila sem se, se oblekla v pižamo in
       odšla naravnost v posteljo. Od utrujenos-
       ti, še kakšne dobre pol ure, nisem mogla
       zaspati, vendar sem vse to nadoknadila
       pozno v dopoldne.
         Čeprav je bilo naše zadnje leto v osnov-
       ni šoli nekoliko krajše, nismo bili zaradi
       tega nič prikrajšani. Valeta mi bo zagoto-
       vo še dolgo ostala v spominu in to je ne-
       kaj, kar bom zagotovo s ponosom pripo-
       vedovala tudi svojim otrokom.

                                   Ema Šolar
                             Foto: Žan Škorja





                            PROJEKT             še poglobilo in medsebojno spoštovanje   vzdrževanje reda v sami stavbi in skozi
                            UNESCO ASP.         še naraslo.                             skrb za Aškerčev park prijateljstva, kjer
                            net na Osnovni                                              skrbimo za zelišča, rože, sadno drevje.
                                                  Tretji steber: Učiti se, da bi znali živeti
                                                                                           Samoiniciativnost ter kritično mišlje-
                            šoli Antona         skupaj.                                 nje posameznika je naložba za kvalitetno
                            Aškerca               Na naši šoli smo pozorni na medseboj-  življenje, da se bo znal samostojno odlo-
                            Rimske Toplice      ne odnose. Učence spodbujamo k samo-    čati. Temu so namenjene naše razredne
                                                spoštovanju in spoštovanju drugih. Ve-  ure. Šolski parlament kot izvršilni organ
         Skozi Delorsove stebre na Osnovni      lik poudarek damo na sobivanju s slepo   skupnosti učencev šole svoje ugotovitve,
       šoli Antona Aškerca uresničujemo pos-    učenko, medsebojno učno pomoč, sode-    predloge, pripombe posreduje ravnatelju
       lanstvo UNESCO- ve šole.                 lovanju z lokalno skupnostjo in z društvi.   in svetu šole. Tako učenci suvereno odlo-
                                                Učenci naše šole s svojim prostovoljnim   čajo o sobivanju in življenju na šoli.
         Prvi steber: Učiti se, da bi vedeli.   delom ter ustvarjalnostjo pomagajo pri-    Napredek smo v letošnjem šolskem
         Z aktualizacijo in povezovanjem z lo-  dobivati  sredstva  za  šolski  sklad,  ki  fi-  letu dosegli pri vseh stebrih. Največ te-
       kalnim okoljem, globalnim vidikom ter    nančno pomaga socialno šibkim učen-     žav se še vedno pojavlja pri četrtem steb-
       medpredmetnim povezovanjem skuša-        cem. Skozi spoznavanje različnih kultur   ru (Učiti se biti), saj učenci v današnjem
       mo učence pripraviti k znanju za življe-  razvijamo strpnost. Kot EKO šola redno   času ne čutijo dovolj sočutja. Prav tako
       nje. Stremimo k empatiji ter posledično   skrbimo za okolje, okolico šole, se ude-  se skozi odraščanje večkrat sprašujejo o
       do okrepljenih socialnih in etičnih ve-  ležujemo raznih ekoloških akcij. Učenci   lastni identiteti. Koronakriza je zamajala
       ščin. Na naši šoli smo zelo uspešni v pro-  skozi okoljski vidik prispevajo k izdela-  temelje našega dojemanja sveta. Posledi-
       jektih, ki dajejo znanje za življenje, raz-  vi didaktičnih iger ter pripomočkov. So-  ce se bodo pokazale v prihodnosti. Vse-
       iskovalni dejavnosti in tekmovanjih. V   delujemo tudi na prireditvah, ki jih or-  kakor  pa  je  bilo  več  zaskrbljenosti,  od-
       letošnjem šolskem letu smo se posvetili s   ganizirajo krajevne skupnosti, društva in   tujenosti in izgubljenosti v medsebojnih
       kulturnim dnem še migrantom, saj z nji-  Občina Laško. Tako naše znanje aplici-  odnosih v obdobju, ko so učenci prvega
       mi sobivamo.                             ramo za javno dobro. Vsako leto organi-  triletja pričeli prihajati nazaj na šolo. Z
                                                ziramo dobrodelni decembrski koncert,   odločitvijo, da se bo razred smatral kot
                                                kjer prodajamo adventne venčke, mazila,
         Drugi steber: Učiti se, da bi znali de-                                        velika družina, so učenci ponovno zaži-
       lati.                                    svečke, voščilnice. Zbrana sredstva gredo   veli, se pričeli socializirati in iskati lastno
         V učencih spoznavamo njihov poten-     v šolski sklad, ki je namenjen učencem iz   razredno identiteto.
       cial in jih navajamo, da izkoristijo svoje   socialno šibkih družin.                V letošnjem šolskem letu smo sodelo-
       dobre lastnosti za delo. Tudi učno manj                                          vali  v  UNESCO  ASP  projektih: Mirov-
       sposoben učenec je lahko uspešen na        Četrti steber: Učiti se biti.         niški festival Zlati rez, Učenec poučuje,
                                                  Že v procesu pouka konstantno
       svojem področju, če le dobi priložnost   usmerjamo učence k udejanjanju zna-     Veselje do znanosti, Moder stol.
       za razvoj, je motiviran in predan svo-   nja v življenjskih situacijah. Privzgajamo   Teme, ki so zajemale šolsko življenje:
       jem delu. Projekt Učenec poučuje odpira   spoštovanje do lastnih sposobnosti. Stre-  demokracija, diskriminacija, gozdovi,
       mnogo možnosti, da učenci raziščejo ter   mimo k prevzemanju osebne odgovor-     migracije in begunci, okolje, solidarnost,
       plasirajo svoje potenciale. S poukom na   nosti učencev. Veliko časa namenimo za   trajnostni način življenje, vrednote in
       daljavo smo dosegli pomembne premike     temeljito obravnavo vsakega posamezne-  stališča, zdrav način življenja.
       v sodelovanju starši – učenec – šola. Delo   ga učenca.                             Obeležili smo naslednje UNESCO
       je bilo zelo pestro, konstantno, z rednimi                                       mednarodne dneve:
       povratnimi informacijami. Vsi trije de-    Smisel za lepoto razvijamo skozi likov-  •  7. april - Svetovni dan zdravja
       javniki smo dosegli višji nivo informacij-  ne  natečaje, razstave,  projekte  in  nena-  •  22. april - Svetovni dan zemlje
       skega znanja in veščin. Sodelovanje se je   zadnje skozi redno čiščenje okolice šole,   •  21. 9. - Mednarodni dan miru

       44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49