Page 59 - Laski_Bilten_st73
P. 59

MEDOBČINSKI INŠPEKTORAT

       •  acetilen oz. karbid in druge plinske   v cestnem prometu; označitvijo pešcev;   •  oskrbe s pitno vodo (odloki, Zakon o
         zmesi za pokanje po Zakonu o varstvu   varstvom otrok; prevozom oseb; jaha-       varstvu okolja in podzakonski predpi-
         javnega reda in miru (ZJRM-1),        čem, goničem in vodičem živali v prome-     si),
       •  neupravičeno uporabljeno parkirno    tu ter pogoji za udeležbo živali v cestnem   •  odvajanja in čiščenja komunalne in
         karto za invalide po Zakonu o pravilih   prometu; pogoji za uporabo posebnih      padavinske odpadne vode (odloki, Za-
         cestnega prometa (ZPrCP),             prevoznih sredstev v cestnem prometu;       kon  o  varstvu  okolja in  podzakonski
       •  po Zakonu o prekrških (ZP-1) pa lah-  prometno signalizacijo in svetlobnimi      predpisi),
         ko občinski redar zaradi zavarovanja   prometnimi znaki.                       •  ravnanja s komunalnimi odpadki (od-
         izvršitve odločbe s sklepom odloči, da                                            loki, Zakon o varstvu okolja in podza-
         se storilcu začasno odvzame potno li-  Pooblastila občinskih redarjev po          konski predpisi),
         stino, vozniško dovoljenje, dokumente   zakonu o cestah (ZCes-1)               •  urejanja in čiščenja javnih površin
         vozila, prevozne listine ali druge doku-  Zakon o cestah določa v 106. členu po-  (odloki),
         mente, ki spremljajo blago.           oblastila občinskih redarjev, ki obsegajo:   •  oglaševanja in reklamiranja (odloki),

                                               prepoved ogrožanja varne uporabe jav-    •  občinskih taks (odloki),
         Zadržanje storilca prekrška in kazni-  ne ceste, uporabo nekategoriziranih cest,   •  pokopališke dejavnosti (odloki),
         vega dejanja:                         kontrolo največje dovoljene osne obre-   •  urejanja območij oziroma objektov v
         Občinski redar sme na kraju dogodka                                               Mestni občini Celje za izvedbo vzdrže-
       zadržati storilca prekrška in osebo zalo-  menitve vozil na javnih cestah, kontrolo   valnih del (odloki),
       teno pri kaznivem dejanju, katerega sto-  največje dovoljene skupne in največje do-  •  drugih predpisov občin in države, s
       rilec se preganja po uradni dolžnosti ali   voljene mase vozil na javnih cestah, nad-  katerimi je določena pristojnost ob-
       na predlog. Zadržati sme osebo, ki noče   zor izrednih prevozov po javnih cestah,   činske inšpekcije,
       pokazati dokumenta oziroma ni mogoče    označitev vozil za izredne prevoze, na-  •  gradnje enostavnih objektov, za kate-
       ugotoviti njene  istovetnosti. Zadržanje   ležne ploskve na kolesih vozil in izjeme   re ni predpisano gradbeno dovoljenje
       sme trajati do prihoda policistov, vendar   pri omejitvi uporabe javne ceste – lokalni   v delu, ki se nanaša na skladnost s pro-
       najdlje eno uro.                        promet.                                     storskimi prostorskimi izvedbenimi
                                                                                           akti in drugimi predpisi občine (grad-
         Uporaba telesne sile, sredstev za veza-  Pristojnosti občinskih redarjev po       beni zakon, občinski odloki).
         nje, vklepanje in plinskega razpršilca   zakonu o varstvu javnega reda in miru
         (prisilna sredstva):                  (ZJRM-1)                                    Upravni in prekrškovni postopki
         Fizično silo in plinski razpršilec sme                                            pri delovanju inšpekcijske službe so
       občinski redar uporabiti samo v prime-     Občinski redar lahko v skladu z določ-   predpisani z državnimi predpisi:
       ru, če drugače ne more od sebe ali koga   bami ZJRM-1 v prekrškovnem postopku    •  Zakonom o inšpekcijskem nadzoru,
       drugega  odvrniti istočasnega protiprav-  ukrepa v naslednjih kršitvah: nedostoj-  •  Zakonom o splošnem upravnem po-
       nega napada. Sredstva za vezanje in vkle-  no vedenje, vsiljivo beračenje na jav-   stopku,
       panje pa sme občinski redar uporabiti   nem kraju, uporaba nevarnih predmetov,   •  Zakonom o prekrških in
       zoper osebo, ki jo sme v skladu z ZORed   poškodovanje uradnega napisa, oznake   •  predmetna zakonodaja po  posame-
       zadržati, če se upira zadržanju ali želi po-  ali odločbe, pisanje po objektih, vanda-  znih področjih.
       begniti.                                lizem, kampiranje, ščuvanje živali in ne-
                                               upoštevanje zakonitega ukrepa oziroma       Po zakonu o prekrških odločajo prekr-
       Pooblastila občinskih redarjev po       odredbe uradne osebe.                    škovni organi (policija, carina, inšpekto-
       Zakonu o pravilih cestnega prometa                                               rati, redarstva itn.) in sodišča. Zakon deli
       (ZPrCP)                                                                          postopek na hitri postopek, ki ga vodijo
         Zakon o pravilih cestnega prome-      SLUŽBA ZA INŠPEKCIJSKI NADZOR            prekrškovni organi, in redni postopek, ki
       ta v 15. členu določa pooblastila občin-                                         ga vodijo okrajna sodišča.
       skih  redarjev, ki obsegajo nadzor nad:    Občinski inšpekcijski organi opravlja-
       varstvom okolja; odgovornostjo staršev,   jo naloge iz svoje pristojnosti na lokalni   Občinski inšpekcijski organi deluje-
       skrbnikov oz. rejnikov; izločitvami vo-
       zil iz prometa; odstranitvijo nepravil-  ravni, na podlagi občinskih odlokov, za-   jo  tudi  s ciljem  preventivnega ukre-
       no parkiranega in zapuščenega vozila;   konov in podzakonskih predpisov, v ka-      panja:
       območji umirjenega prometa; območji     terih jih občine ali država pooblaščajo za   •  odgovarjajo na pisna vprašanja posa-
       za  pešce;  uporabo zaščitne čelade; pre-  izvajanje inšpekcijskega nadzora.        meznikov, podjetij in institucij, ki se
       povedjo uporabe naprav ali opreme, ki                                               nanašajo na njihovo delovno podro-
       zmanjšujejo voznikovo slušno ali vidno                                              čje,
       zaznavanje ali zmožnost obvladovanje       Inšpekcijsko nadzorstvo se izvaja na   •  prek medijev obveščajo javnost o
       vozila; vožnjo z vozilom po cesti; vožnjo   osnovi predpisov s področja:
       z vozilom na prehodu za pešce; najviš-  •  občinskih cest, ki se uporabljajo za jav-  ugotovljenih nepravilnostih in pos-
       jimi  dovoljenimi  hitrostmi;  najvišjimi   ni cestni promet (odloki, Zakon o ce-   ledicah kršitev predpisov iz svoje pri-
       dovoljenimi hitrostmi posameznih vrst                                               stojnosti,
       vozil; odpiranjem vrat vozila; zapustitvi-  stah in podzakonski predpisi),       •  na druge načine  delujejo v  smislu
       jo vozila; označitvijo ustavljenih vozil;   •  urejanja cestnega prometa na občin-  osveščanja javnosti.
       ustavitvijo in parkiranjem; parkiranjem    skih cestah, ki se uporabljajo za javni
       na  parkirnem mestu označenem  za in-      cestni promet ter drugih javnih povr-
       valide; območjem kratkotrajnega parki-
       ranja; izjemami parkiranja na prostoru,    šinah, ki se uporabljajo za promet vo-                        Zdenko Lesjak,
       kjer to ni dovoljeno; pogoji za opravlja-  zil (odloki, Zakon o pravilih cestnega                   inšpektor višji svetnik
       nje gospodarske vožnje; udeležbo pešcev    prometa in podzakonski predpisi),               vodja inšpektorata in redarstva

                                                                                                                           59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64