Page 47 - Laski_Bilten_st73
P. 47

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

                                               ju potekal pogovor o prebranih pesmih,   linc so nam tudi tokrat pripravile nepo-
                                               učenci pa so tvorili tudi svoje pesmi na   zaben večer. Učenci pa so nas z drama-
                                               temo  poezija = domišljija = svoboda =   tizacijami literarnih del zopet nasmejali
                                               nebo = ∞ in ob tem pokazali, da premo-   do solz.
                                               rejo  dobro  mero  ustvarjalnega duha.  V   Po  prihodu  iz  knjižnice  v  šolo  smo
                                               pesmih so izrazili svoje mnenje, svoje ob-  pripravili vse potrebno za nočno branje
                                               čutke o poeziji in svobodi. Pesmi so od-  in spanje ter se namestili v telovadnici
                                               raz njihove domišljije, ki je neskončna kot   šole. Prijetna družba naših učencev se je
                                               nebo.                                    ob zvoku kitare posedla v krog sredi te-
                                                                                        lovadnice, kjer so v soju lučke prepevali
                                                  Poezija je neskončna,                 pesmi. Zagotovo najlepši del noči branja,
                                                  kot sinje nebo,                       kajne, naši dragi bralci?
                                                  je morje besed,                          Ob soju lučk pa smo nadaljevali z bra-
       in pesmi. Toda brati in ob tem ugotoviti,                                        njem. Veke nekaterih so postale težke
       kdo je avtor prebranega dela in kakšen je   v katerem plavamo.                   že po nekaj prebranih straneh. Drugi so
       njegov naslov, ni bilo lahko, saj se bilo be-                                    vztrajali dlje. V zgodnjih jutranjih urah
       sedilo zrcaljeno. Besede in črke so ob tem   Svobodno se piše,                   so tako ugasnile zadnje svetilke, utihnil je
       povsem spremenile položaj in obliko. Z     v mislih nariše,                      zadnji šepet in vsi smo se potopili v sla-
       vztrajnostjo, iznajdljivostjo, predvsem pa   v spomine zapiše,                   dek sen.
       z dobrim medsebojnim sodelovanjem so       se nikoli ne izbriše.                    Naslednje jutro smo se prebujali do-
       učenci, eni uspešno, drugi malo manj us-   /…/                                   brovoljni in zadovoljni ter polni lepih
       pešno, rešili naloge. Iznajdljivost, sodelo-                                     vtisov z obljubo, da se prihodnje leto s
       vanje in kanček nadarjenosti za igralski   Poezija nas bogati, uči in odpira nova   knjigami in dobro voljo zopet podamo
       poklic so učenci pokazali tudi pri nalogi,   spoznanja o svetu. Ker želimo, da poezi-  na novo pustolovščino.
       kjer so morali s pantomimo prikazati od-  jo berejo tudi ostali »knjižni molji«, smo   Vodstvo šole in mentorice se zahva-
       lomek iz znanega literarnega dela in to na   na steni v šolski knjižnici pripravili na-  ljujemo vsem, ki ste kakorkoli sodelovali
       kar se da prepričljiv način. Ja, naši učenci   bor naših najljubših pesmi. Morda pa se   pri noči branja. Naj bo branje za učence
       so dobri igralci, ki te s svojo izvirnostjo   komu  ob  prebiranju  utrne  nova  ideja,   užitek in temelj znanja, ki odpira vrata v
       in humorjem nasmejejo tudi do solz. Z   nov pogled na svet okoli nas.            svet.
       dobro voljo smo se tako odpravili dalje    Noč branja smo tudi letošnje leto
       – na nepogrešljivo in zasluženo večerjo.   »začinili« z obiskom krajevne knjižnice
         Po večerji smo druženje nadaljevali v   Rimske Toplice. Knjižničarke Martina                Janja Holcer, Špela Mišmaš
       šolski knjižnici, kjer je v prijetnem vzduš-  Ajdnik, Jerica Horjak in Valentina Pav-                  in Karmen Ulaga





       Raziskovalna dejavnost na Osnovni šoli Antona Aškerca        žnična šola v Lažišah zaradi pomanjkanja vpisa otrok začasno
       Rimske Toplice                                               zaprla svoja vrata, ni pustila ravnodušne. Odločile so se raziska-
                                                                    ti, zakaj se starši raje odločijo za vpis svojih otrok na matično
         Vsak dan se okrog nas zgodi milijon stvari. Večine niti ne opa-  šolo.
       zimo, vsaj dokler ne pride do korenitih sprememb, ki vplivajo   Rezultati analize literature in ankete med krajani so pokaza-
       na doživljanje naše bližnje in širše okolice. Zato je pomembno,   li, da so podružnične šole na sploh zelo izpostavljene vplivom
       da že osnovnošolce skušamo ozavestiti o različnih procesih in
       učinkih delovanja okoli nas ter jih spodbujati k raziskovanju, s
       katerim bodo ob sistematičnem delu razširili ali izboljšali svoje
       znanje o ljudeh, kulturi, družbi in naravi in ga znali uporabiti.
         Učenci se vsako leto z zanimanjem udeležijo uvodnega
       sestanka raziskovalne dejavnosti na družboslovno-humani-
       stičnem področju. Nekateri pridejo s svojo idejo in področjem
       raziskovalnega dela, drugi pri tem potrebujejo malce več spod-
       bude. Nihče se ne zaveda, koliko časa in truda bo potrebno vlo-
       žiti v nalogo, da bo ta pravočasno končana in kvalitetno izdela-
       na. Učenci se pri raziskovalnem delu največkrat prvič srečajo s
       premišljenim iskanjem in prebiranjem znanstvene literature, z
       oblikovanjem hipotez ali znanstvenih vprašanj, s postopki izde-
       lave anketnega vprašalnika ali intervjuja ter statistično obdela-
       vo podatkov in njihovo interpretacijo. Hkrati spoznavajo svoje
       osebne kvalitete in krepijo socialne veščine.
         Raziskovalne naloge, ki nastanejo, so prave male mojstrovi-
       ne. V letošnjem letu so bile k projektu Mladi za Celje prijavljene
       štiri raziskovalne naloge.
         Osmošolke Kaja Kajtna, Julija Pavšek in Katarina Tržan so
       osnovno šolo začele obiskovati vsaka na svoji podružnici; v
       Sedražu, Lažišah in Zidanem Mostu. Zato jih vest, da je podru-


                                                                                                                           47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52