Page 46 - Laski_Bilten_st64_NR
P. 46

SOCIALA

                                                                                        21 in 40 leti (60%) ter 41 in 60 let (40 %).
                                                                                           Vsebinsko so vsa tri predavanja iz-
                                                                                        polnila pričakovanja slušateljev in omo-
                                                                                        gočila, da so pridobili želena znanja oz.
                                                                                        veščine, ki bodo za njih uporabne. Oba
                                                                                        predavatelja in predavateljica so  bili (v
                                                                                        več kot 75 % ) ocenjeni z odlično oz. zelo
       SKUPINA ZA STARŠE V ŠOLSKEM             paj se je organiziranih predavanj udeleži-  dobro (tako vsebina predavanja, izvedba
       LETU 2017/2018 – PREDSTAVITEV           lo več kot 150 slušateljev.              predavanja in podajanje odgovorov na
                                                  Vprašalnik je vseboval šest vprašanj.
       REZULTATOV ANKETNIH                     Prvo vprašanje je preverjalo, ali je semi-  vprašanja). Med dodatnimi komentarji
                                                                                        je bilo predvsem izpostavljeno, da bi se
       VPRAŠALNIKOV
                                               nar izpolnil pričakovanja slušateljev, dru-  lahko takšna predavanja še organizira-
                                               go vprašanje pa, ali so slušatelji pridobi-  la, bila vsebinsko še bolj povezana (oz.
         V letošnjem šolskem letu je bila Sku-                                          se nadaljevala), izpostavljene pa bi lahko
       pina za starše organizirana v sodelovanju   li želena znanja oz. veščine, ki so zanje   bile tudi druge aktualne teme.
                                               uporabne. Tretje vprašanje je ocenjevalo
       z Osnovno šolo Primoža Trubarja Laško.   predavatelja oz. predavateljico – vsebino   Na podlagi pridobljenih podatkov
       Izvedena so bila tri predavanja priznanih   seminarja, izvedbo seminarja in podaja-  smo z izvedbo Skupine za starše zado-
       strokovnjakov s področja vzgoje – Marka   nje odgovorov na vprašanja. Četrto vpra-  voljni, saj izhaja, da ste slušatelji na pre-
       Juhanta, Zdenke Zalokar Divjak in Karla   šnje je bilo odprtega tipa in je raziskovalo   davanjih pridobili pomembne vsebine
       Gržana. Predavanja so se odvila v okto-  dodatne komentarje, predloge, pohva-    zase in da vam takšna oblika organizacije
       bru, novembru in decembru.              le oz. pripombe na seminar. Zadnja dva   odgovarja. Tudi v prihodnje bomo za vas
         Udeleženci predavanj so po zaključe-  vprašanja pa sta bila demografskega tipa   pripravljali nove vsebine Skupine za star-
       nih predavanjih prejeli spletno anketo, ki   – spol in starost slušateljev.      še, kjer se bomo skupaj krepili v najlep-
       so jo izpolnili in nam s tem zagotovili po-  Iz analize anketnih vprašalnikov izha-  ši vlogi – vlogi pomembnega odraslega v
       membne povratne informacije. Prav tako   ja, da je večina udeležencev na seminarjih   življenju otroka.
       so lahko udeleženci na svojo željo prejeli   bilo ženskega spola (90 %). Prevladujoča                   Klavdija Gorjup,
       potrdilo o udeležbi na predavanju. Sku-  starostna skupina udeleženih je bila med           strokovna delavka CSD Laško




       POSTAVLJANJE MEJ OTROKU                                      4. Meje dajo otrokom čutiti, da skrbimo zanje, da nam ni vsee-
                                                                      no. Otroci, ki rastejo brez meja, se pogosto počutijo zapušče-
         Otrok za zdrav razvoj pri vzgoji potrebuje jasno postavljene   ne.
       meje. Meje so karkoli, kar označuje omejitev in so bistvene za   5. Otroci potrebujejo meje, zato da se učijo soočanja s konflik-
       vse zdrave odnose. Meje, ki jih včasih poimenujemo pogoji, dru-  ti. Kaj se zgodi, ko mi nekdo pove, da sem prestopil njegove
       gič pravila, so pravzaprav tisto, kar uporabljamo, da v odnosih z   meje? Kaj se zgodi, ko nekdo prestopi moje?
       drugimi poskrbimo zase in skušamo v življenju ohraniti nekaj   6. Otroci potrebujejo meje, da se ob njih zavedo samih sebe. Ob
       reda. J. Juul navaja, da obstaja groba delitev na družbene in oseb-  naših mejah razčiščujejo svoje lastne.
       ne meje. Družbene meje so splošno sprejete meje, ki obkrožajo   7. Meje jim pomagajo razpoznati, kaj je družbeno sprejemljivo
       človeka: to se dela oz. tega se ne dela v tej družbi, družini, šoli,   in kaj ne.
       klubu, itd. To so splošno sprejete norme kulture, ki ji pripadamo   8. Otroci se morajo naučiti, da ob prestopanju meja nastanejo
       ali v kateri gostujemo. Osebne meje pa so meje posameznikov.   posledice. Nekatere od njih so resne.
       Osebne meje staršev so odvisne od  njihove osebnosti, značaja,
       rodu, vrednostnega sistema, sprememb razpoloženja, itd. Naša   Pomembno je, da pri postavljanju meja otroku postavimo
       sposobnost postavljanja meja je odvisna od naše sposobnosti   meje, v katere zares verjamemo. Pri pravilih, omejitvah, postav-
       skrbeti zase. Skrbeti zase pa se naučimo kot otroci. Sposobnost   ljanju meja je pomembno, da so:
       postavljati meje in skrbeti zase se začne s prepričanjem, da je naš   –  realna, torej pomembna (to pokažemo z verbalno in never-
       »jaz« vreden, da zanj poskrbimo. Pravo postavljanje meja vedno   balno komunikacijo: ton glasu, očesni kontakt),
       upošteva lastne potrebe in temelji na pošteni in neposredni ko-  –  nadzorovana (pohvalimo upoštevanje pravila in se ne odzo-
       munikaciji. Meje so v vsakem odnosu pomembno orodje za nje-    vemo samo takrat, kadar je pravilo prekršeno, saj s tem na-
       govo izboljšanje. Meje otrok se v odnosu do staršev premikajo in   mreč otroku sporočamo, da dobi našo pozornost samo tak-
       starši igrajo igro »dohajanja« medtem ko morajo stalno pregle-  rat, kadar se vede neustrezno),
       dovati, ponovno postavljati in uveljavljati svoje meje.      –  razumljiva, jasna, in primerna starosti otroka.
         Voditeljica Mednarodne mreže za otroke in družine (IN-       Pomembno je, da otroku razložite, zakaj se nekaj sme in ne-
       CAF) Kathryn Kvols našteva naslednje razloge, zakaj otroci nuj-  česa ne. Starejši kot je otrok, več pojasnil in argumentacij bo
       no potrebujejo meje za zdrav razvoj:                         potreboval. Pri postavljanju meja sodelujte z otrokom. Če bo
       1. Otroci potrebujejo postavljanje meja zato, da se učijo prepo-  vključen v sam proces postavljanja pravil in določanja posledic,
         znavanja in spoštovanja meja drugih ljudi.                 bo meje tudi lažje upošteval.
       2. Meje dajejo občutek varnosti. Če otroci ne poznajo meja star-  Zelo pomembni sta konsistentnost in odločnost. Če boste
         šev, se počutijo izgubljene in zmedene. Zato včasih dobese-  vztrajali pri posledicah, ki sledijo neželenemu vedenju, bo ot-
         dno divjajo naokrog in jih iščejo.                         rok lažje razumel, da je treba dogovorjena pravila spoštovati.
       3. Otroci potrebujejo meje zato, da se učijo odkrivati svoje meje.   Ob tem je pomembno, da se dogovorjenih pravil držite tudi
         Ob tem, ko jim dajemo zgled, jih učimo postavljanja lastnih   sami. Dejanje je več vredno kot beseda, zato bodite otroku do-
         meja.                                                      ber zgled.

       46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51