Župan Marko Šantej se je udeležil posveta Quo vadis, 3. razvojna os? Retrospektiva projekta 2004-2023, ki ga je organiziral Državni svet. Namen je bil osvetliti zgodovino zadnjih dvajsetih let od prve uvrstitve načrtovanja in gradnje 3. razvojne osi v strateške dokumente države do danes in ugotoviti, kje so razlogi za počasno realizacijo projekta ter nasloviti kolateralno škodo, ki so jo zaradi zamud pri realizaciji projekta utrpela gospodarstva Koroške, Savinjsko-Šaleške, Zasavske, Posavske, Dolenjske in Belokranjske regije.
Na posvetu so s prispevki nastopili Andrej Rajh, državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo, Lidija Kegljevič-Zagorc, članica uprave DARS, d. d., Gregor Ficko, direktor GZS - Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala, Peter Dermol, državni svetnik in predsednik Združenja mestnih občin Slovenije, Aljaž Verhovnik, vodja iniciative za 3. razvojno os Hoč'mo cesto, Katja Pokeržnik, direktorica Koroške gospodarske zbornice, Tomaž Kordiš, direktor Gospodarske zbornice Dolenjske in Bele Krajine, Dare Stojan, Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije in Jernej Močnik, direktor Sij Metal Ravne, d. o. o. Sledila je okrogla miza, na kateri je sodeloval tudi Peter Mirt, predsednik avtobusnih prevoznikov pri OZS.
Razpravljavci so poudarjali, da slaba cestna infrastruktura ne pripomore k bolj učinkovitemu poslovanju podjetij v regijah ob 3. razvojni osi, zaradi slabih cest in izjemno dolgega potovanja pa podjetja težje pridobijo kvalificiran kader iz drugih regij. Pomemben vidik za hitrejše dokončanje cestne povezave je tudi dejstvo, da potencialni investitorji opažajo večja tveganja za investicijska vlaganja v regijo v fazi prestrukturiranja, za katero so načrtovana evropska sredstva. Poudarjeno je bilo tudi, da postopki umeščanja v prostor zamujajo predvsem v fazi upravnih postopkov, zamude pa ni moč v zadovoljivem obsegu nadoknaditi v fazi izgradnje. Državni sekretar v ministrstvu za infrastrukturo je zagotovil, da je izgradnja hitre ceste na trasi 3. razvojne osi prioriteta ministrstva in vlade, realizacija obstoječe časovnice posameznih faz gradnje pa realna in izvedljiva.
Foto: OZS