Page 54 - LaskiBilten_st94
P. 54

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

                                                                    da je čuječnost ustvarjena prav za otroke, saj so zanjo naravnost
                                                                    nadarjeni - radovednost za telesne doživljaje, gibčnost njihovih
                                                                    svobodnih umov in domišljija, ki ne pozna meja. Čuječnost ra-
                                                                    zumemo kot prirojeno sposobnost, ki jo s prakso poglabljamo
                            Vsi vključeni – vsi zmagovalci          in razvijamo. Zakaj torej ne bi izkoristili naravne pripravljenosti
                                                                    otrok in začeli čuječnost učiti že v otroštvu? S čuječnostjo se na-
                              Na področju izobraževanja in uspo-    učimo gledati stvari, kot da so nove.  Vsi stresni dogodki v na-
                            sabljanja  program Erasmus+ podpira     šem življenju so le obiskovalci. S kontroliranimi vdihi in izdihi
       mobilnost posameznikov (npr. pedagoškega kadra) ter med-     umirimo svoj srčni utrip in premišljeno premagujemo stresne
       narodna partnerstva za sodelovanje med različnimi institucija-  situacije. Tehnike sproščanja pri pouku smo poimenovali pus-
       mi z namenom strokovnega in osebnega razvoja posameznikov    tolovske veščine.
       ter krepitve kakovosti izobraževanja prek sodelovanja med po-  Učiteljica  španščine
       dročjem izobraževanja in širšim okoljem (vključno z gospodar-  in specialna pedagogi-
       stvom). Za obdobje od 1. 9. 2021 do 1. 3. 2023 smo pridobili ne-  nja sem se odpravila na
       povratna sredstva za šest mobilnosti strokovnih delavcev šole,   izobraževanje v mesto
       uspeli smo jih opraviti kar 7; štirje strokovni delavci smo se ude-  Alicante na obali Co-
       ležili tečajev, trije pa senčenja na delovnem mestu. Z vseživljenj-  sta Blance v Španiji, in
       skim učenjem dajemo zgled, da je znanje vrednota.            sicer od 18. do 24. ju-
         O obisku tečaja v Estoniji ste brali v junijski, 90. številki. Uči-  nija 2022. Izobraževa-
       telj fizike se je maja 2022 udeležil tečaja 3D tiska v skupnosti   nje me je pritegnilo že
       e-Nable v Grčiji. Naučil se je, kako učinkovito uporabljati pro-  s svojim imenom, in
       jekte 3D tiskanja v inkluzivnih razredih, da bi povečal sodelova-  sicer je bilo to izobra-
       nje in udeležbo, hkrati pa spodbudil priložnosti za osebno rast   ževanje SMART TEA-
       in razvoj spretnosti pod prizmo ustvarjalnosti tako za učitelje   CHERS PLAY MORE
       kot za učence. Poudarek je bil na tem, kako lahko 3D tiskanje   (oziroma v prevodu
       pomaga učencem s posebnimi potrebami in njihovim učite-      Pametni učitelji se več
       ljem, pa tudi ljudem v kakršni koli stiski, saj je to glavno delo   igrajo). Kot že samo
       skupnosti e-Nable. Z obiskom tečaja je pridobil licenco za teh-  ime pove, smo na iz-  Pouk španščine
       niko tridimenzionalnega tiska protez za otroke (po meri). Pro-  obraževanju spoznali
       tezo, natisnjeno s 3D-tiskalnikom, otrok preprosto nastavi ali   različne igre, ki jih lahko izvajamo v razredu s celotno populaci-
       sname kot rokavico, kar je le ena od prednosti, ki jo je v pros-  jo osnovnošolskih otrok. Izobraževanje je praktično naravnano,
       tetiko prinesel tridimenzionalni tisk. Produkcijske stroške krije   saj smo vse igre preizkusili in se tudi pogovorili, kako lahko po-
       neprofitna organizacija iz ZDA, ki priskrbi ves material za tisk   samezno igro prenesemo v naš razred. Igre so zasnovane tako,
       in konstrukcijo, pripravi program za tisk. Lastnik licence (uči-  da se učenci premikajo in aktivno sodelujejo ter se pri tem učijo
       telj) priskrbi le tiskalnik. Tehnologije 3D tiskanja v razredu tre-  z vsemi svojimi čuti. Glavni poudarki pri izobraževanju so bili:
       nutno na šoli še nimamo.                                     •  krepitev pomnjenja, saj si morajo učenci pri vsaki aktivnosti
         Učiteljica tujega jezika sem se junija 2022 udeležila tečaja ču-  nekaj zapomniti, da lahko aktivnost nadaljujejo.
       ječnosti na Irskem. Čuječnost (angl. mindfulness) pomaga pri   •  gibanje, saj se je med aktivnostjo uporabljalo več različnih
       razumevanju in obvladovanju različnih čustev, spoprijemanju s   načinov gibanja, da si učenci lažje zapomnijo in se učijo.
       stresnimi okoliščinami ter krepitvi samopodobe in koncentra-  •  ekološka uporaba didaktičnih pripomočkov, zato so bili pri-
       cije. S tem pomagamo otrokom, da se učinkovito spoprimejo s    pomočki običajno narejeni iz kartonastih škatel ali drugega
       šolskimi zahtevami in raznolikimi skrbmi, hkrati pa jih opre-  recikliranega materiala.
       mi s strategijami za »preživetje« v odraslosti. Otroci so v svo-  Pridobljeno znanje sem že uporabila pri svojih urah španšči-
       jem bistvu že sicer bolj čuječi kot odrasli, z usmerjenimi vaja-  ne v 7. in 8. razredu. Učencem je bilo všeč, da so se lahko gibali
       mi pa lahko to njihovo sposobnost še dodatno negujemo in jo   po razredu in so si tako lažje zapomnili snov in jo tudi razumeli.
       okrepimo - z zavedanjem, da dolgotrajno doživljanje stresa po-  Učenci so z veseljem sodelovali pri vseh aktivnostih, ki sem jih
       membno oslabi zmožnosti učenja in zdravega razvoja. Zdi se,   do sedaj izvedla v razredu s pomočjo pridobljenega znanja na
                                                                    Erasmus izobraževanju Smart teachers play more.
                                                                      V mesecu oktobru smo se ravnatelj ter učiteljici angleščine in
                                                                    matematike odpravili v mesto Batalha, ki leži v osrednjem delu
                                                                    Portugalske. Zanimal nas je njihov šolski sistem, kako v pouk
                                                                    vključujejo učence s posebnimi potrebami, inkluzija, pouk ma-
                                                                    tematike in angleščine. Senčenje na delovnem mestu smo opra-
                                                                    vili na šoli Agrupamento de Escolas da Batalha, saj je šola z or-
                                                                    ganizacijskega vidika zelo zanimiva, vključuje namreč vrtčevske
                                                                    otroke, osnovnošolske učence ter dijake srednjih šol za IKT, tu-
                                                                    rizem in umetnost; torej skupaj 1806 otrok in 195 učiteljev. Ker
                                                                    je inkluzija izziv vsake šole, nas je tudi zanimalo, kako se s tem
                                                                    spopadajo na njihovi šoli. Na šoli imajo vsako leto 15 učencev
                                                                    s težjimi primanjkljaji na posameznih področjih. Učenci s po-
                                                                    sebnimi potrebami lahko tako med poukom prehajajo k redne-
                                                                    mu pouku glede na svoje sposobnosti, prehajajo lahko pri več
       Sošolci v Dublinu                                            predmetih oz. le pri določenih. Za učence s posebnimi potre-

       54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59