Page 21 - LaskiBilten_st94
P. 21

STIK

       političnoekonomskih razmer, nihanje     čju celotne Evrope. Raziskovalna ekipa   in nadgrajujejo gastronomsko dediščino
       povpraševanja ter pomanjkanje izku-     veliko  pozornost  posveča ponovljivosti   območja, spodbujajo trajnostni gastro-
       šenj s trženjem. Kot koristno pomoč pri   in prenosljivosti dobrih praks in rešitev   nomski turizem in lokalno samooskrbo
       vzpostavljanju učinkovitih medseboj-    med sodelujočimi državami, kljub regio-  ter poudarjajo pomen prehrane za zdrav-
       nih povezav izpostavljajo deljenje dobrih   nalnim razlikam. Prepričani smo, da bo   je. STIK Laško (https://lasko.info/stik-la-
       praks in izkušenj.                      projekt spodbudil mlade na podeželju k   sko/), kot koordinator blagovne znamke,
                                               soustvarjanju inovativnih rešitev za pre-  pri tem opravlja pomembno vlogo. Vsako
                                               magovanje ovir za aktivno povezovanje    leto pridobiva nove ponudnike pridelkov
       Inštitut Jožef Stefan                   pridelovalcev hrane s potrošniki in da bo   in izdelkov, načrtuje aktivnosti (npr. dan

         Projektna raziskovalna skupina iz Od-  izboljšal  pogoje za njihovo vključitev v   odprtih vrat, sejmi, tržnica), redno pro-
       seka za tehnologije znanja (https://kt.ijs.  oskrbo javnih institucij z lokalno in se-  movira dejavnosti in posameznike, ter v
       si),  Instituta Jožef Stefan  (https://ijs.si/  zonsko pridelano hrano preko sistema   njihovih prodajnih mestih tako turistom
       ijsw), ki jo vodi prof. dr. Marko Debeljak   javnega naročanja.                  kot lokalni skupnosti prodaja certificira-
       in v kateri sva tudi doktorska študentka   V sklopu projekta smo na nivoju ce-   ne izdelke Okusiti Laško. Z organizacijo
       mag. Tanja Dergan in doktorski študent   lotne Evrope zbrali več kot 100 pobud   rednih izobraževanj in dogodkov (npr.
       mag. Jurij Marinko, namenja veliko po-  inovativnega povezovanja pridelovalcev   Guštfest,  Pivo  in cvetje)  dodatno  krepi
       zornost zgoraj predstavljeni problematiki   hrane s potrošniki. Po njihovi podrobni   povezovanje med pridelovalci in potro-
       ter ustvarjanju poslovnih priložnosti za   analizi smo izbrali 15 pobud, ki jih bomo   šniki, kar posledično krepi položaj pride-
       lokalne pridelovalce in potrošnike, ki ži-  v okviru projekta promovirali kot prime-  lovalcev ter spodbuja in povezuje razvoj
       vijo in delajo na podeželju. V tem prime-  re dobrih praks krepitve položaja kme-  podeželja z lokalnimi proizvodi.
       ru želimo poiskati inovativne rešitve pri   ta v kratkih oskrbovalnih verigah. Med   Vsi deležniki blagovne znamke Okusi-
       uvajanju novih in izboljšanju učinkovito-  izbranimi je tudi  Okusiti Laško  (par-  ti Laško se zavzemajo za strateški razvoj,
       sti kratkih agroživilskih verig in uvajanju   tnerji: STIK Laško, Občina Laško, KGZ   za interaktiven način povezovanja turiz-
       trajnostnega kmetijstva, drugače pa naše   Laško in Thermana Laško). Sodelovanje   ma in lokalne ponudbe ter za inovativne
       področje raziskav vključuje širok razpon   v projektu bo blagovni znamki Okusiti   načine medsebojnega prenosa in deljenja
       problematike, vezane na izpolnjevanje   Laško zagotovilo prepoznavnost na ob-    znanja, izkušenj in veščin. Zavzetost in
       zahtev trajnostnega razvoja družbe. Pri   močju celotne Evrope.                  predanost vseh zaposlenih in sodelujočih
       tem uporabljamo sodobne tehnologi-                                               je navdušujoča, kar smo prepoznali tako
       je znanja kot so podatkovno rudarjenje                                           v evropskem projektu COCOREADO,
       in odločitveno modeliranje. Z njihovo   Primer dobre prakse: blagovna            kot tudi na Institutu Jožef Stefan, kjer se
       pomočjo razvijamo sisteme za podporo    znamka OKUSITI LAŠKO                     veselimo nadaljnjega sodelovanja.
       odločanju, kjer združujemo znanje do-                                               Dodatna zahvala gre predvsem STIKu
       menskih ekspertov z znanjem, ki ga iz      Kolektivna blagovna znamka  Okusiti   Laško, in sicer za uspešno sodelovanje v
       podatkov pridobimo s pomočjo metod      Laško  (https://lasko.info/okusiti-lasko/)   projektu COCOREADO.
       umetne inteligence. Sistemi za podpro   aktivno vzpostavlja lokalne kratke veri-
       odločanju omogočajo kvalitetno analizo   ge hrane. To jim omogoča, da ohranjajo                      Mag. Tanja Dergan
       odločitvenih možnosti, odločevalcu pa
       pomagajo pri izbiri učinkovitega ukrepa
       oz. odločitve.
         Trenutno smo vključeni v več evrop-
       skih projektov s področja razvoja trajno-
       stnega kmetijstva in trajnostne družbe,
       med katerimi je tudi projekt COCORE-
       ADO.



       Projekt COCOREADO

         Evropski   projekt   COCOREADO
       (https://cocoreado.eu) financira pro-
       gram Obzorje 2020. Cilj projekta je
       uravnotežiti položaj kmeta kot ključne-
       ga akterja v inovativnih verigah preskr-
       be s hrano in kot dobavitelja hrane preko
       sistema javnih naročil. Projekt vključu-
       je raziskovalne institucije iz 13 evrop-
       skih držav, kot tudi partnerje vključene v
       kratke dobavne verige s hrano na obmo-











                                                                                                                           21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26