Page 47 - LaskiBilten_st90_NR
P. 47

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

         Največ sem bila v stiku z učitelji in učenci, spoznala sem tudi
       nekaj staršev učencev in se z njimi pogovarjala.

         Obiskali ste dve tamkajšnji šoli. Kako so vas sprejeli vodstvo,
       učitelji in učenci?
         Vodstvo šole nas je sprejelo zelo velikodušno. Osnovna šola
       Semihe Akdegirmena je manjša in ima približno tristo učen-
       cev. Pripravili so prisrčen, domač sprejem s slovensko himno
       in z ogromnim šopkom. Osnovna šola Erdogana Sahinogluja
       pa je večja. Na dvorišču nas je pričakalo tisoč učencev z godbo
       in nagovorom ravnateljice. V obeh šolah smo se počutili zaže-
       leno in sprejeto. Učitelji so bili zelo odprti, z nami so govorili o
       tamkajšnjih izzivih. Nekateri so bili najprej malo zadržani zara-
       di nepoznavanja angleškega jezika, a ko so ugotovili, da se lah-
       ko sporazumevamo, so z veseljem sodelovali z nami. Učenci so
       pa sploh razred zase. Obvladajo univerzalni jezik sporazume-
       vanja. V središču pozornosti sta bila naša učenca Erion in Erolt
       Rrahmani, ki sta v razredih na pobudo tamkajšnjih učencev de-  Lahko poveste še kaj zanimivega o tamkajšnjem pouku oz.
       lila celo avtograme.                                         izobraževanju?

         Je  mogoče  najti  vzporednice  med  slovenskim  in  turškim   V času korone so v večinskih oddelkih uporabljali program
       osnovnošolskim izobraževanjem – tako v običajni osnovni šoli   EBA, ki ga še vedno nadgrajujejo. Podoben je našemu eAsisten-
       kot v oddelkih z nižjim izobrazbenim standardom?             tu. Pouk je podoben kot pri nas, med odmori učitelji spijejo čaj,

         Med slovenskim in turškim osnovnošolskim izobraževalnim    da ohranijo dober glas. V razredu je lahko do 45 učencev. V šo-
       sistemom je mogoče potegniti vzporednice in razlike. Imajo   lah, ki smo jih obiskali, nimajo telovadnice, a imajo veliko dvo-
       na primer štiri razrede osnovne šole, štiri razrede višje osnov-  rišče. Ker je v Adani večino časa lepo vreme, učenci telovadijo
       ne šole in nato štiri letna srednje šole. V šolah ocenjujejo tudi   zunaj. Vsak petek po pouku se vsi učenci zberejo na dvorišču in
       vedenje, učenci s posebnimi potrebami so vključeni v večinske   za konec tedna zapojejo turško himno.
       oddelke. Učence, ki ne zmorejo rednega programa, vključijo v   Turki so znani kot dobri gostitelji. Bi podprli to trditev?
       poseben program, ki ga v nekaterih šolah izvajajo v isti zgradbi.
                                                                      Se strinjam. Gostiteljica Gülhan nam je ves čas stala ob strani,
         Ste bili nad čim, kar ste opazili v tamkajšnjih šolah, še pose-  tudi ponoči, ko smo morali urejati letalski prevoz. Gostila nas
       bej navdušeni?                                               je tudi doma.
         Vsekakor me je presenetilo, da imajo v vsaki učilnici turške   Hrana je pomemben del človekovega življenja. Je tudi po-
       zastave, navdušena sem bila nad pametnimi tablami in njiho-  memben del posamezne kulture. Kakšna je razlika med turškim
       vim programom Gedex, ki ga uporabljajo v posebnem progra-    in slovenskim načinom prehranjevanja?
       mu.
                                                                      Turške sladice so odlične, a imajo malo poseben okus. Na pri-
         Morda razmišljate, da bi kateri njihov pristop k poučevanju   mer baklava, lokum, halva … Poleg sladic imajo Turki zelo radi
       vnesli v svoje delo z učenci? Vam je bila katera metoda še pose-  kebab, ki ga pripravljajo na sto in en način. Pri kosilu in večerji
       bej všeč oz. se vam je zdela kakovostna, uporabna …?         so nas vedno vprašali: »Would you like meat or chicken?« Ke-
         Naš cilj je, da se na mobilnostih naučimo tudi novih metod,   bab namreč poimenujejo kot »meat«. In zato smo se kar nekaj-
       ki jih kasneje uporabimo pri svojem delu. Najbolj so mi bile   krat prisrčno nasmejali.
       všeč uporabne aplikacije za delo v projektih eTwinning, ki jih   Vsak narod je ponosen na svojo zgodovino in kulturo. Je tako
       lahko uporabimo tudi pri učnih urah. Spoznala sem tudi, da bi   tudi pri Turkih?
       bilo tudi pri nas koristno, če bi ocenjevali vedenje. Imajo tudi
       sobo za družabne igre, ki se mi je zdela zelo dobra ideja.     Turki so zelo ponosni na svojo kulturo in zgodovino, a se za-
                                                                    vedajo tudi posledic slednje.

                                                                      Poleg strokovnega dela je potovanje vključevalo tudi spozna-
                                                                    vanje naravnih, kulturnih in drugih znamenitosti Turčije. Kaj
                                                                    vse ste si ogledali?
                                                                      Ogledali smo si čudovito Kapadokijo, Urfo, Adano z muzeji,
                                                                    mošejo, bazarje …

                                                                      Kapadokija je zelo znan predel turške države. Kako ste jo do-
                                                                    živeli?
                                                                      Kapadokija je regija z izjemnimi naravnimi znamenitostmi,
                                                                    nadmorska višina sega nad tisoč metri. Ogledali smo si mesto
                                                                    Uçhisar in podzemna bivališča v Ürgüpu. In ko gledaš ta izkle-
                                                                    sana bivališča, ne moreš verjeti, kje vse so ljudje živeli. V enem
                                                                    od bivališč še vedno živi turška družina, ki nam je prijazno od-
                                                                    prla vrata skromnega doma.

                                                                                                                           47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52