Page 40 - LaskiBilten_st89_NR
P. 40

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

                                               da dejavnosti v naravi povežemo z vse-
                                               mi področji kurikuluma za vrtce, pri če-
                                               mer ne pozabimo na razvoj spoštljivega
                                               in odgovornega odnosa do narave.


                                               Kaj je gozdna pedagogika?


                                                  Gozdna pedagogika je metoda okolj-
                                               skega vzgajanja in izobraževanja, ki poleg   pridružile tudi posamezne vzgojiteljice
                                               spoznavanja  gozda  oziroma  narave  kot   vrtca Laško.
       Vključitev Vrtca Laško v mrežo          ekosistema bistveno posega tudi v vzgojo
       gozdnih vrtcev in šol Slovenije         in celostni razvoj tako otrok kot odraslih.
                                               Je recept za zdrav, umirjen in optimalen   Zakaj gozdni vrtec?
                                               razvoj vseh nas.
                                                  Učenje na prostem je tridimenzional-     Gozdni vrtci ponujamo odmik od da-
                                               no, barvito, prinaša številne nove impul-  našnje  standardizirane  vzgoje  in  pou-
                                               ze na naše čute in razmišljanje. Otroci   čevanja otrok. Vzgojitelji upoštevamo
                                               poleg znanja razvijajo čustveno in dru-  otrokove naravne značilnosti in potrebe
                                               žabno inteligenco.                       odraščanja: gibanje, iskanje izzivov, ki
       »Otroci, ki živijo v stiku z naravo        Učenje in igra v naravi potekata spon-
       in pridobijo direktne izkušnje skozi in z   tano, ob zabavnih aktivnostih in prosti   so potrebni za razvoj nevrološkega sis-
       naravo,                                 igri, izkustvenem učenju in gibanju. Kar   tema, svoboda, prosta igra, gradnja so-
       so bolj srečni, bolj intelektualni      se naučimo skozi izkušnje, si lažje za-  cialnih odnosov … To je poučevanje, ki
       in imajo boljše razvit sistem vrednot.«   pomnimo, ostane globje v spominu. Stik   prinaša nove priložnosti, več avtonomije,

                                 (Kellert, 2002)  z naravo izboljša pozornost in koncen-  vseživljenjsko učenje, raziskovanje, od-
                                               tracijo.                                 krivanje bogastva virov, samozavest, sa-
         Vrtec Laško deluje na 10 različnih lo-   Bivanje in gibanje na prostem zmanj-  mozaupanje, ustvarjalnost in pozitivno
       kacijah v občini, vse pa so bolj ali manj   šuje prekomerno težo in debelost, iz-  učno klimo.
       obdane z naravnimi danostmi - travniki,   boljša delovanje imunskega sistema in   »Otroke učiti šteti je pomembno,
       polji, potoki, gozdovi …                zmanjša število bolezni, zmanjšuje stres,   toda učiti jih kaj resnično šteje,
         Vzgojiteljice v Vrtcu Laško se zaveda-  tesnobo in depresijo.                  je pomembnejše.«
       mo, da bivanje na prostem in dejavnosti v
       naravi bogatijo celostni razvoj otrok, zato   »Mogoče preprosto ne potrebujete      Naša gozdna  doživetja bomo delili  z
       se trudimo, da vsaj enkrat tedensko ali   dodatnih računalnikov in učbenikov,    drugimi preko različnih medijev, da vas
       več, zapustimo «varno” zavetje vrtca ter   ampak več parov gumijastih škornjev.«  opogumimo in povabimo na pot, ki je
       ograje igrišča in se odpravimo raziskovat   Že od leta 2012 se slovenski vrtci   svobodna, naravna in omogoča otrokov
       okolico.                                in šole, ki v svoj program vključujejo   celostni razvoj.
         Otrokom omogočamo, da naravo opa-     gozdno pedagogiko, družijo v Mreži goz-
       zujejo, raziskujejo in doživljajo v vseh   dnih vrtcev in šol Slovenije. Februarja le-  Za gozdne otroke in vzgojiteljice Vrtca
       letnih časih in z vsemi čutili. Poskrbimo,   tos pa smo se Mreži gozdnih vrtcev in šol       Laško zapisala Darja Učakar




       Juhuhu, nastopi v vrtcu Debro so spet tu

         Marec je mesec, v katerem se z otroki v vrtcu Debro veliko
       pogovarjamo o družinah. Otroci družine narišejo, slikajo, na-
       učijo se novih pesmic in deklamacij. Vsako leto se skupaj pot-
       rudimo, da izdelajo darila za svoje starše. Zavedamo se, da je
       družina naše največje bogastvo in da so naši bližnji tisti, ki nam
       vedno stojijo ob strani.
         Veliki in mali v vrtcu Debro smo po težkih dveh letih končno
       dočakali nastop, kjer smo se predstavili in pokazali staršem. Za-
       nje smo pripravili nastope, kjer smo z besedami, pesmijo, ple-
       som in petjem pokazali, kaj vse že zmoremo. Nastopi so bili pri-
       jetni, s polno pozitivnega vzdušja in energije. Na koncu vsakega
       nastopa so se otroci posladkali in skupaj s svojimi starši zado-
       voljni odšli domov.
         V oddelku Mavrica smo imeli nastop 23. marca. Ob prihodu   smo zapeli ob spremljavi diatonične harmonike in se s starši za-
       na nastop smo mamicam razdelili papirnate tulipane s posveti-  vrteli.
       lom. Nato so otroci zaigrali dramatizacijo Muca Copatarica, v   Vsi smo bili zelo ponosni na naše male otroke, ki so med
       katero smo vključili pesmice. Za mamice smo pripravili pesmi   nastopom kar žareli.
       posvečene samo njim za materinski dan. Na koncu nastopa pa                                      Alenka Vasle, vrtec Debro

       40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45