Page 53 - Laski_Bilten_st74
P. 53

ŠPORT IN REKREACIJA

       NA DAMAVAND                             ter višje. Makadamske ceste, ki vodijo na
                                               prelaze, so kot nalašč za vzpone s kolesi.
       S KOLESOM                               Ko ugotovimo, da je na drugo stran vsaj
                                               ena enosledna pot, ki jo nomadi upora-
         Ideja, obiskati Iran s kolesi, se je pred   bljajo za dostavo osnovnih živil z mula-
       štirimi leti utrnila kolegu Blažu Ženku,   mi v nomadska naselja, se veselje kar ni
       ko je prvič obiskal Iran. Z obiskom ne-  nehalo. Spet kot nalašč za gorsko kolo.
       kaj lokacij se je odločil, da se mora kmalu   Medtem so nam nomadi za vsakim reč-
       vrniti. Ideji sva se pridružila še Toni Čo-  nim okljukom vzbujali večjo mero spo-
       lič in moja malenkost Miha Senica. Tako   štovanja do njih, ki živijo še tisto pravo
       smo 10. 7. 2019 že odpravljeni proti Ira-  preprosto življenje. Pod milim nebom
       nu, in sicer v času, ko so mediji promo-  imajo le šotor iz kož, čredo ovac, potok s
       virali negotove in popolnoma drugačne   pitno vodo in družino. Vse ob poti smo
       razmere v Iranu. Rahlo grenek priokus   videli nasmejane.
       takoj ob prihodu izgine, saj opazimo po-   Tretji dan v baznem taboru pod goro
       polnoma obratno situacijo. Ljudje so ne-  uredimo dovoljenje za vzpon. Za tujce je   obedu oreščkov oblečemo kar imamo in
       verjetno prijazni, pravzaprav veseli, ko   vrh plačljiv. Do izhodišča poti se nato s   se spustimo nazaj po strmem pobočju do
       nas zagledajo, v vsakem trenutku prip-  terenskim vozilom pripeljemo do višine   zavetišča. Spust prav tako ni bil nič laž-
                                               2.900 m. Od tu nam nekaj dodatne pr-
       ravljeni pomagati ali te z zanimanjem   tljage odnesejo mule, sami imamo pri     ji,  velik  del  poti  je  žal  nevozen.  Tekoči
       ogovoriti. Prvi del odprave je bil zas-  sebi kolesa in osnovno opremo skupaj    pogovor o preizkušnji je stekel šele nas-
       tavljen,  da  s  pomočjo lokalne  agencije   težko približno 18 kg. Naslednje zaveti-  lednje jutro, saj je na svoj račun prišla
       Adventure Iran, s kolesi osvojimo najvišji   šče je na višini 4.200 m. Pot je precej str-  izčrpanost. Dodobra smo se naspali, pri
       vrh Irana ter najvišji vulkan v Aziji – Da-  ma, kolesa potiskamo in nosimo. Poču-  zajtrku  nadoknadili  izgubljeno energijo
       mavand (5.610 m). Gora je zaradi višine,   tje je dobro, višina sicer že terja nekoliko   in že smo vijugali proti vznožju gore.
       dostopa in potrebnih priprav, logistično   višji srčni utrip kot navadno. Naslednje   Po  dnevu  počitka  v mestu  Lavasan
       precejšen zalogaj. To smo si olajšali z zelo   jutro ob 5.00 zagrizemo proti vrhu. Sprva   smo se nato v lastni režiji odpravili preko
                                                                                        visokih prelazov v gorovju Elburs vse do
       dobro podporo ekipe šoferja ter vodiča.   mislimo opraviti vzpon do višine okoli   obale Kaspijskega morja. Pustolovščina
       Fizično smo se po svojih močeh prip-    5.000 m, kjer bi čez noč skrili kolesa in   je bila spet obarvana z vsemogočimi pri-
       ravljali preko leta pretežno na domačih   se nato vrnili. Med vzponom hitro spoz-  godami. Od vožnje s poltovornjakom v
       hribih. Ko smo pripravili vso opremo,   namo, da bi naslednji dan težko ponovili   kesonu po delu asfaltirane ceste, postrež-
       sestavili kolesa, so nas s terenskim vozi-  več kot pol vzpona, teža kolesa in okor-  ba čaja in kruha z jogurtom v skromni
       lom pripeljali na rob nacionalnega parka   nost sta enostavno preveliko breme za   kolibi afganistanskih pastirjev, številnimi
       Lar, znotraj gorovja Elburs. Morali smo   »klasično« načrtovanje vzpona. Odločili   jezikovnimi preprekami, iskanjem poti v
       se čim bolje aklimatizirati, zato smo v   smo se, da isti dan dosežemo vrh in ga   dolino po brezpotju v nevihti in seveda
       dveh dneh prečili kar tri prelaze na višini   po devetih urah tudi dosežemo. Vzpon je   sanjami o enoslednih poteh z višine več
       okoli 3.100 m. Pokrajina ponuja čudovite   terjal ogromno energije in volje, saj poleg   kot 3.300 m. Tretji dan pozno popoldne,
       razglede, precej drugačne od naših. Sko-  dodatnega napora zaradi kolesa, žveple-  preko popolnoma drugačne pokrajine,
       raj puščavska pokrajina, ravno prav str-  no ozračje zadnjih 200 m dokončno pre-  prispemo do obale Kaspijskega morja,
       mi grebeni, številni rečni kanjoni, ki jih   izkusi telo in razum. Prezebli v snežni   do mesta Nowshahr. Vožnja skozi vlažen
       spremljajo visoka pobočja, a vse je večje   nevihti se fotografiramo, ob skromnem   in bujen gozd se je zdela bolj domača, a

                                                                                        vseeno posebna. Zvečer se v baru ob pri-
                                                                                        jetnem čaju in zakuski nekoliko odpo-
                                                                                        čijemo, ko nas lastnik lokala med ritmi
                                                                                        perzijske glasbe preseneti z domačo slo-
                                                                                        vensko  glasbo,  ki  jo  je  nekako  izbrskal
                                                                                        in predvajal. Naslednji dan si ogledamo
                                                                                        tržnice, okolico in se z avtobusom kma-
                                                                                        lu vrnemo nazaj do Teherana. Izkoristi-
                                                                                        mo dan, da opravimo še nekaj nakupov
                                                                                        spominkov ter nato poslednji dan prip-
                                                                                        ravimo kolesa in opremo za povratek.
                                                                                        Seveda se še pred tem zadnjič navduše-
                                                                                        no spustimo z okoliških hribov ter se po
                                                                                        večerji poslovimo od novih prijateljev in
                                                                                        sredi noči prispemo na letališče Teheran.
                                                                                        Zelo zadovoljni, saj nam je vse uspelo, se
                                                                                        nasmejani vrnemo v domovino. Zgod-
                                                                                        bo zdaj z veseljem delimo z vami, kot
                                                                                        tudi, kar smo se naučili. Zahvala za to gre
                                                                                        vsem, ki so nam pri tem stali ob strani,
                                                                                        vsak na svoj način.

                                                                                                       Miha Senica in Toni Čolič

                                                                                                                           53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58