Page 50 - Laski_Bilten_st70_NR
P. 50

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

       Oddelki prilagojenega programa z
       nižjim izobrazbenim standardom se
       predstavijo

         Začetki organiziranega poučevanja
       otrok s posebnimi potrebami v Laškem
       segajo v leto 1936. V Zgodovinskem pre-
       gledu šolstva v Laškem je omenjeno, da
       so otrokom s posebnimi potrebami na-
       menili stavbo nekdanje »slovenske šole«.
       Med II. svetovno vojno »pomožni odde-
       lek«, kot so ga takrat imenovali, ni delo-
       val. Leta 1953 se je preoblikoval v samos-
       tojno oddelčno enoto. V sedemdesetih
       letih je šola postala osem oddelčna in
       se preselila v novo zgradbo na Valvasor-
       jevem trgu pod imenom Osnovna šola
       Dušana Poženela. Po osamosvojitvi Slo-
       venije se je število učencev začelo zmanj-
       ševati, šola se je kot organizacijska eno-
       ta priključila OŠ Primoža Trubarja, nato
       postala njena podružnica in se leta 2006
       preselila v obnovljene prostore na matič-
       ni šoli. Šolo oziroma oddelke prilagoje-
       nega programa z nižjim izobrazbenim
       standardom (ONIS), kot se danes ura-
       dno imenuje ta program, obiskujejo ot-  predstavijo se tudi na odru Kulturne-    ski program. To obdobje je bilo najhujše
       roci iz Laškega in okolice. V letošnjem   ga centra Laško, kjer v prednovoletnem   v mojem življenju, sicer samo dva mese-
       šolskem letu delujeta na Osnovni šoli   času skupaj z Društvom Sožitje pripravi-  ca, ampak meni se je zdela cela večnost.
       Primoža Trubarja dva oddelka, v katera   jo dramsko predstavo in praznovanje za   Hitro smo skupaj ugotovili, da sin tega
       so vključeni učenci od 1. do 9. razreda.  vse člane ter podpornike društva. V želji   ne zmore. Postopek usmeritve je izjemno
         Program učencem s posebnimi potre-    po še večji vključenosti v okolje že vrsto   hitro uspel, tako da smo takoj prestopili v
       bami omogoča, da se lažje razvijajo na   let sodelujejo v mednarodni potujoči    program z nižjim izobrazbenim standar-
       spoznavnem, socialnem in čustvenem      razstavi Igraj se z mano, ki jo predsta-  dom, ki zanj ni prezahteven in je prilago-
       področju. Prilagojeni pouk je individu-  vijo na matični šoli, v Hiši generacij in   jen njegovim sposobnostim. Omogoča mu
       aliziran. Upoštevamo različno starost,   v Knjižnici Laško. Za nagrado se učen-  razvijati njegova močna področja, hkra-
       sposobnosti in spretnosti učencev ter   ci vsako leto odpravijo v Ljubljano na is-  ti pa se učiteljice trudijo izboljšati njego-
       njihova močna in šibka področja. Učen-  toimenski festival, kjer se predstavijo z
       ci se zgodaj naučijo sprejemati različ-  dramsko igro in srečajo z učenci iz vse   va šibka področja. Z možem sva bila na
       nost, saj so oddelki kombinirani. Pred-  Slovenije. Določene dejavnosti obiskuje-  raznih predavanjih, srečanjih. V medi-
       nost je, da obiskujejo šolo v poznanem,   jo skupaj z učenci rednega programa. To   jih se veliko govori o drugačnosti, pomo-
       domačem okolju, kjer bivajo tudi njihovi   so na primer poletna in zimska šola v na-  či tem otrokom. A realnost je drugačna.
       vrstniki in prijatelji.                 ravi, plavalni tečaji, dnevi dejavnosti in   Ko se postavi diagnoza, se podajo napot-
         Poseben čar in priložnost za prido-   druge oblike učenja in druženja.         ki, predpišejo zdravila. Ampak tako, kot v
       bivanje praktičnega znanja, izkušenj in    Življenje je kot mavrica. Da nastane,   našem primeru, zdravil ni. Napredek ot-
       samozavesti,  predstavljajo  dnevi  dejav-  so potrebni sonce, oblaki in dež (Povze-  rok je odvisen od staršev in specialnih pe-
       nosti, ki jih organizirajo specialne pe-  to po: Pozitivne misli). Vsi, tudi otroci   dagogov, ki imajo strpnost že v duši. Pri
       dagoginje. Učenci se najbolj veselijo   v naših oddelkih, smo včasih kot sonce,   tem mislim na zaposlene v NIS-u Laško.
       športnih, tehničnih, naravoslovnih in   drugič dež ali oblaki, vendar lahko samo   Vse učiteljice se trudijo, ustvarjajo, se do-
       kulturnih dni. Vsako leto pletejo venčke,   tako tvorimo mavrico. Veseli bomo, če   datno izobražujejo tudi v prostem času,
       odidejo na kopanje v Thermano Laško,    nas boste sprejemali takšne, kot smo!    saj ima vsak izmed naših otrok drugač-
       ustvarjajo v Hiši generacij, sodelujejo s   Svoje občutke in misli je z nami de-  ne težave. Resnično so skupaj z otroki kot
       Knjižnico Laško, se udeležijo ABC-a-    lila tudi mama našega učenca Katarina    ena velika družina. Tako jih vidim vsak
       bonmajčka in uživajo na tradicionalnem   Očko:                                   dan, ko odprem vrata njihovega razreda.
       sankanju na Celjski koči. Radi pečejo pe-  »DA, DA, DA! To je odgovor na vpra-   Zato menim, da so primerne za kakšno
       civo, kuhajo, šivajo in počnejo še mnogo   šanje, ki se mi sicer še kdaj (zelo redko)   posebno nagrado. Kajti vedno so tu, ko re-
       drugih zanimivih stvari. Priljubljen do-  pojavi: Ali je bila prava odločitev, da sva z   šujemo kakšen »slab dan«, se z nami vese-
       godek je vsakoletna ekskurzija, na katero   možem vpisala otroka v oddelek NIS La-  lijo uspehov in nas bodrijo naprej. Kot je
       se odpravijo učenci in učiteljice skupaj s   ško?                                napisala učiteljica, za mavrico potrebuje-
       starši, sorodniki ter prijatelji. Pridoblje-  Kot mati sem opazila odstopanja v ra-  mo še več sonca, zato stopite med NAS.«
       no gledališko, plesno in glasbeno znanje   zvoju otroka že zelo zgodaj, zato je imel
       delijo z učenci iz vse Slovenije na sre-  naš fant pomoč že v vrtcu. S strokovnjaki
       čanju gledaliških skupin osnovnih šol,   smo se odločili, da poskusimo redni šol-       Marija Čibej in Valentina Gartner

       50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55