Page 50 - Laski_Bilten_st70_NR
P. 50
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE
Oddelki prilagojenega programa z
nižjim izobrazbenim standardom se
predstavijo
Začetki organiziranega poučevanja
otrok s posebnimi potrebami v Laškem
segajo v leto 1936. V Zgodovinskem pre-
gledu šolstva v Laškem je omenjeno, da
so otrokom s posebnimi potrebami na-
menili stavbo nekdanje »slovenske šole«.
Med II. svetovno vojno »pomožni odde-
lek«, kot so ga takrat imenovali, ni delo-
val. Leta 1953 se je preoblikoval v samos-
tojno oddelčno enoto. V sedemdesetih
letih je šola postala osem oddelčna in
se preselila v novo zgradbo na Valvasor-
jevem trgu pod imenom Osnovna šola
Dušana Poženela. Po osamosvojitvi Slo-
venije se je število učencev začelo zmanj-
ševati, šola se je kot organizacijska eno-
ta priključila OŠ Primoža Trubarja, nato
postala njena podružnica in se leta 2006
preselila v obnovljene prostore na matič-
ni šoli. Šolo oziroma oddelke prilagoje-
nega programa z nižjim izobrazbenim
standardom (ONIS), kot se danes ura-
dno imenuje ta program, obiskujejo ot- predstavijo se tudi na odru Kulturne- ski program. To obdobje je bilo najhujše
roci iz Laškega in okolice. V letošnjem ga centra Laško, kjer v prednovoletnem v mojem življenju, sicer samo dva mese-
šolskem letu delujeta na Osnovni šoli času skupaj z Društvom Sožitje pripravi- ca, ampak meni se je zdela cela večnost.
Primoža Trubarja dva oddelka, v katera jo dramsko predstavo in praznovanje za Hitro smo skupaj ugotovili, da sin tega
so vključeni učenci od 1. do 9. razreda. vse člane ter podpornike društva. V želji ne zmore. Postopek usmeritve je izjemno
Program učencem s posebnimi potre- po še večji vključenosti v okolje že vrsto hitro uspel, tako da smo takoj prestopili v
bami omogoča, da se lažje razvijajo na let sodelujejo v mednarodni potujoči program z nižjim izobrazbenim standar-
spoznavnem, socialnem in čustvenem razstavi Igraj se z mano, ki jo predsta- dom, ki zanj ni prezahteven in je prilago-
področju. Prilagojeni pouk je individu- vijo na matični šoli, v Hiši generacij in jen njegovim sposobnostim. Omogoča mu
aliziran. Upoštevamo različno starost, v Knjižnici Laško. Za nagrado se učen- razvijati njegova močna področja, hkra-
sposobnosti in spretnosti učencev ter ci vsako leto odpravijo v Ljubljano na is- ti pa se učiteljice trudijo izboljšati njego-
njihova močna in šibka področja. Učen- toimenski festival, kjer se predstavijo z
ci se zgodaj naučijo sprejemati različ- dramsko igro in srečajo z učenci iz vse va šibka področja. Z možem sva bila na
nost, saj so oddelki kombinirani. Pred- Slovenije. Določene dejavnosti obiskuje- raznih predavanjih, srečanjih. V medi-
nost je, da obiskujejo šolo v poznanem, jo skupaj z učenci rednega programa. To jih se veliko govori o drugačnosti, pomo-
domačem okolju, kjer bivajo tudi njihovi so na primer poletna in zimska šola v na- či tem otrokom. A realnost je drugačna.
vrstniki in prijatelji. ravi, plavalni tečaji, dnevi dejavnosti in Ko se postavi diagnoza, se podajo napot-
Poseben čar in priložnost za prido- druge oblike učenja in druženja. ki, predpišejo zdravila. Ampak tako, kot v
bivanje praktičnega znanja, izkušenj in Življenje je kot mavrica. Da nastane, našem primeru, zdravil ni. Napredek ot-
samozavesti, predstavljajo dnevi dejav- so potrebni sonce, oblaki in dež (Povze- rok je odvisen od staršev in specialnih pe-
nosti, ki jih organizirajo specialne pe- to po: Pozitivne misli). Vsi, tudi otroci dagogov, ki imajo strpnost že v duši. Pri
dagoginje. Učenci se najbolj veselijo v naših oddelkih, smo včasih kot sonce, tem mislim na zaposlene v NIS-u Laško.
športnih, tehničnih, naravoslovnih in drugič dež ali oblaki, vendar lahko samo Vse učiteljice se trudijo, ustvarjajo, se do-
kulturnih dni. Vsako leto pletejo venčke, tako tvorimo mavrico. Veseli bomo, če datno izobražujejo tudi v prostem času,
odidejo na kopanje v Thermano Laško, nas boste sprejemali takšne, kot smo! saj ima vsak izmed naših otrok drugač-
ustvarjajo v Hiši generacij, sodelujejo s Svoje občutke in misli je z nami de- ne težave. Resnično so skupaj z otroki kot
Knjižnico Laško, se udeležijo ABC-a- lila tudi mama našega učenca Katarina ena velika družina. Tako jih vidim vsak
bonmajčka in uživajo na tradicionalnem Očko: dan, ko odprem vrata njihovega razreda.
sankanju na Celjski koči. Radi pečejo pe- »DA, DA, DA! To je odgovor na vpra- Zato menim, da so primerne za kakšno
civo, kuhajo, šivajo in počnejo še mnogo šanje, ki se mi sicer še kdaj (zelo redko) posebno nagrado. Kajti vedno so tu, ko re-
drugih zanimivih stvari. Priljubljen do- pojavi: Ali je bila prava odločitev, da sva z šujemo kakšen »slab dan«, se z nami vese-
godek je vsakoletna ekskurzija, na katero možem vpisala otroka v oddelek NIS La- lijo uspehov in nas bodrijo naprej. Kot je
se odpravijo učenci in učiteljice skupaj s ško? napisala učiteljica, za mavrico potrebuje-
starši, sorodniki ter prijatelji. Pridoblje- Kot mati sem opazila odstopanja v ra- mo še več sonca, zato stopite med NAS.«
no gledališko, plesno in glasbeno znanje zvoju otroka že zelo zgodaj, zato je imel
delijo z učenci iz vse Slovenije na sre- naš fant pomoč že v vrtcu. S strokovnjaki
čanju gledaliških skupin osnovnih šol, smo se odločili, da poskusimo redni šol- Marija Čibej in Valentina Gartner
50