Page 39 - Laski_Bilten_st68_NR
P. 39

SOCIALA

                                                                                        programiranje)  trener.  Opravljeno  ima
                                                                                        tudi usposabljanje za kliničnega hip-
                                                                                        noterapevta. Združuje interdisciplinar-
                                                                                        na znanja, saj je poleg študija sloven-
                                                                                        skega jezika in književnosti, doštudiral
                                                                                        tudi socialno delo z mladimi na Fakulte-
                                                                                        ti za socialno delo in magistriral iz šol-
       ŠOLSKO LETO                             Otrokovo srce v naših rokah – kaj vse    ske in vrstniške mediacije na podiplom-
                                               lahko naredimo za več sreče in ljubezni   skem študiju socialne pedagogike. Tako
       2018/2019                               med nami in otrokom.                     je razvil ter nadgradil številne učinkovite
                                                                                        programe za delo v skupinah in v razre-
         Dragi starši, v novo šolsko leto smo   Katarina Kesić Dimic – 5. november      dih, kot so razvijanje skupinske dinami-
       že pogumno zakorakali in čas je tudi, da   2018, ob 17. uri                      ke, uporaba igre pri razvijanju optimal-
       pričnemo s predavanji za starše v novi se-                                       nih pogojev za delo v skupini, uporaba
                                                                                        igre v terapevtske namene, upravljanje s
       zoni skupine za starše. Tudi letos smo za   Katarina Kesič Dimic pravi »Otroke   »težavnimi«  učenci  in  danes  zelo  znan
       vas pripravili tri predavanja. Tokrat že-  imam preprosto rada. Verjamem vanje   program Življenje nad črto, ki je postal
       limo s predavatelji izpostaviti področja,   in jih spoštujem«. Te besede o njej pove-  v zadnjih letih samostojen program. Več
                                               do marsikaj. Je specialna pedagoginja, ki
       ki vas bodo z otrokom še bolj povezala.   svoj poklic namenja opolnomočenju šib-  o programu si lahko ogledate na spletni
       Zato smo v goste povabili naslednje pre-  kejših. Zanje in za ljudi okoli njih piše   strani (http://center-mi.si/domov.html).
       davatelje …                             knjige in članke. Njena področja so dis-  Svoje znanje bo predstavil tudi na našem

                                               leksija, ADHD, demenca, nasilje v dru-   predavanju, kjer bo govoril o temi Pou-
       Alenka Rebula Tuta – 17. oktober        žini in vzgoja. Več o Katarini in njenih   čevanje skozi gibanje.
       2018, ob 17. uri                        knjigah lahko preberete na njeni splet-
                                               ni strani http://katarinakesicdimic.com/    Srečanja bodo potekala v Osnovni šoli
         Alenka Rebula je učiteljica, pisateljica   index.html. Na našem predavanju pa bo   Primoža Trubarja Laško – enota Deb-
       in predavateljica, ki jo zanimajo otroci,   izpostavila Vzgojarije – kako starševati.   ro. Posamezno predavanje traja dve šol-
       psihologija, odnosi in kultura miru. Na                                          ski uri.
       svoji spletni strani (https://www.alen-  mag. Jani Prgič – 26. februar 2019,
       karebula.com/),  kjer  najdete  o  njej  tudi   ob 16.30 uri                        Vsa predavanja so brezplačna!
       več informacij, je objavljenih že več tisoč                                         Veseli nas, da bomo skupaj raziskovali
       strani gradiva o njej zanimivih temah. Na   Magister Jani Prgić vodi Center MI,   in nadgrajevali svoje znanje in starševske
       našem predavanju bo predstavila temo    je mediator in NLP (nevrolingvistično    veščine!



                                                                                        izhajajo iz dejstva, da je v dobro otrok
                                                                                        pomembno medsebojno sodelovanje,
                                                                                        ne pa nasprotovanje, da je pomembno
                                                                                        popuščanje, ne pa vojskovanje« (Udo-
                                                                                        vić-Vranić, 122).
                                                                                           Ponekod v tujini se sostarševstvo izva-
                                                                                        ja preko modela »gnezda«. To pomeni, da
         »Na Norveškem vznika trend, da otroci   nerjema in čustveno predelan in zaključen   otrok ostane v skupnem domu in da se
       ostanejo doma, starša pa se izmenično   partnerski odnos. Sostarševstvo namreč   oba starša izselita ter tedensko izmenjuje-
       selita k njim in od njih. Ko rečem trend,   temelji na dogovarjanju in prilagajan-  ta pri otroku. Ta oblika je pogosto težko
       je to skoraj pretirano – obstaja približno   ju, kar pa je veliko težje, ko se dogovar-  izvedljiva, predvsem zaradi finančnega vi-
       50 družin, ki to počnejo. Je to bolje? Ne   jata dva, ki ne živita več skupaj in katerih   dika, saj to pomeni, da mora imeti druži-
       vem. Ne verjamem. Razveze in razhajan-  odnos je čustveno (še vedno) zelo inten-  na tri bivališča – poleg bivališča, kjer živi
       ja so položaj, ko kratko malo ne moremo   ziven.                                 otrok, še vsak od staršev svojega. Pozitivna
       imeti vsega pod nadzorom. Pač pa mora-     Prvi test, ali zmoreta starša izvaja-  stvar tega modela je, da se ohrani občutek
       mo preprosto uvideti: za nas je boleče –   ti sostarševstvo v korist otroka je, kako   varnosti otroka, saj otrok ostane v svojem
       čeprav je morda tudi olajšanje – a za otro-  in na kakšen način otroku sporočita, da   dosedanjem okolju, ohrani svojo social-
       ka je vedno strašno.« (Juul, 52)        sta se odločila za ločitev. »Skupna izja-  no mrežo, prav tako ohrani enakovreden
         Tokratni prispevek je namenjen pred-  va sporoča: še vedno sva in bova vaša oče   stik z obema staršema. Prav zaradi tega je
       stavitvi ene izmed oblik izvajanja staršev-  in mati in o vseh stvareh se bomo skupaj   iz vidika otroka po mojem mnenju to tudi
       stva po razvezi – skupnemu starševstvu oz.   dogovarjali,« (Uvodić-Vranić, 90). S tem   najmanj stresen model.
       sostarševstvu ali s tujko »co-parenting«. V   starša otroku podata bistveno sporočilo   Drugi model je »nihalo«, kjer otrok živi
       tujini je ta oblika starševstva v praksi po-  o tem, kako bo njihovo življenje na novo   pri enem in drugem staršu, pri vsakem
       gostejša kot pri nas, saj se pri nas v prak-  zastavljeno in ohranita občutek varnosti   približno enako časa. Glede obsega bivan-
       si zanjo starši odločajo zelo redko. Razlogi   pri otroku. Starša se morata dogovoriti o   ja pri enem in drugem se starša dogovo-
       za to so predvsem v tem, da je za izvajan-  vseh stvareh in načinu, kako bosta skup-  rita glede na njihovo družinsko situacijo
       je sostarševstva potrebna zelo dobra med-  no starševstvo izvajala. »Ločeni starši so   in zmožnosti (vezano predvsem na služ-
       sebojna komunikacija med bivšima part-  prisiljeni sodelovati. Najbolje je, da starši   bene obveznosti). Najmanj obremenjujo-

                                                                                                                           39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44