Page 49 - Laški bilten številka 102
P. 49

vzg oja in izobraže v anje
                                                                                        vzg oja in izobraže v anje




                                                                    znosti, da po knjigah posegajo prostovoljno in brez pritiskov.
                                                                    Projekt je zasnovan za učence predmetne stopnje, in sicer tako
                                                                    da učenci berejo knjige po bralnih obdobjih – v treh trimeseč-
                                                                    nih obdobjih. Tiste učence, ki so brali v okviru omenjenega pro-
                                                                    jekta, smo nagradili s picami in z manjšimi nagradami.

                                                                    Vse naše bralce, ne glede na to, ali obiskujejo bralno značko
                                                                    ali projekt Bodi kul - beri ful, so bili v mesecu aprilu nagrajeni
                                                                    z obiskom literarnega gosta. Te nagrade so deležni tudi tisti
                                                                    učenci, ki aktivno sodelujejo pri dramskem in knjižničarskem
                                                                    krožku ali kako drugače aktivno sodelujejo pri dobrem počutju
                                                                    na naši šoli. Lansko leto nas je obiskal pisatelj, komik, prevaja-
                                                                    lec in še kaj, Boštjan Gorenc Pižama, letošnje leto pa je za za-
       in naravoslovnih predmetov. Učenke so aktivno sodelovale pri   bavo poskrbela pisateljica in avtorica knjig različnih generacij,
       urah glasbene umetnosti, biologije, fizike in matematike, ogle-  Desa Muck.
       dale pa so si tudi pouk umetnosti.

       Poleg pouka in življenja na šoli smo si ogledali tudi nekaj zna-
       menitosti Celovca. Odšli smo na izlet z ladjico po Vrbskem je-
       zeru,  ogledali  smo  si  razgledni  stolp  in  doživeli  adrenalinski
       spust po toboganu, obiskali koncert irske glasbe, si pogledali
       tematski park Minimundus ter zadnji dan izvedli lep koncert v
       sodelovanju z gostitelji.

       Takšni Erasmus+ projekti so odlična nadgradnja vseživljenjske-
       ga učenja, ki se ga trudimo redno izvajati na naši šoli. Zato se
       veselimo novih izkušenj in prijateljstev!
                                                      Anja Zalokar
                                                                    Slednja  je  pripravila  nastop,  primeren  učencem  predmetne
       Tačke pomagačke                                              stopnje.  Dotaknila  se  je  tematik,  ki  so  še  vedno  velikokrat
                                                                    tabu  tema:  odraščanje,  ljubezen,  spolnost  itd.  Pripovedovala
                                                                    je zgodbe, ki jih je doživela v svojem otroštvu, in kako je dobi-
       16. maj je bil za učen-                                      la ideje za pisanje zgodb, ki jih lahko beremo. Njen nastop je
       ce  oddelkov  NIS  OŠ                                        bil zabaven in hudomušen, kot ga zna izpeljati le ena in edina
       Primoža Trubarja La-                                         Desa Muck.
       ško še posebej  zani-
       miv,  saj  so  spoznali                                      In  kaj  pravijo  o  njenem
       posebnega  štirinož-                                         nastopu naši bralci? Spo-
       nega  prijatelja. Obi-                                       daj si lahko preberete ne-
       skal jih je terapevtski                                      kaj njihovih komentarjev.
       pes Lucky s svojo vo-
       dnico  Moniko  Kova-                                         “Na  dogodku,  kjer  je  bila
       čič  iz  prostovoljnega                                      Desa Muck, mi je bilo všeč.
       društva Tačke poma-                                          Čim  bolj  nas  je  hotela  na-
       gačke.                                                       smejati in vsi smo res uživa-
       Med    obiskom    so                                         li. Upam, da se ta dogodek
       učenci  videli,  kako                                        čim prej spet ponovi.” (Nik)
       Lucky spretno izvaja pasje trike na ukaz svoje vodnice. Še po-  “Bilo je zabavno, smešno in poučno. Všeč mi je bilo, ko je Desa
       sebej so bili navdušeni, ker so lahko sami sodelovali pri izva-  Muck pripovedovala o svojem otroštvu in kako je začela dobivati
       janju trikov in Luckya nagradili s priboljškom. Vodnica Monika   ideje za svoje knjige.” (Larisa)
       je učencem predstavila tudi uporabo Luckyevih pripomočkov
       (povodec, brisačo za čiščenje tačk, igrače …). To je bila za vse   “Zdelo se mi je zabavno, smešno in zanimivo. Bilo mi je všeč, Desa
       nepozabna  izkušnja.  Upamo,  da  nas  kuža  Lucky  kmalu  spet   pa se mi je zdela zelo prijazna. Je prijetna oseba in zna se pohe-
       obišče.                                                      cat.” (Sara)
                                                                    “Bilo je zelo zabavno. Najboljši dogodek mi je bil, ko smo se z Deso
                                                      Daša Peganc   Muck slikali. Če bo še kdaj kakšna takšna priložnost, bi še rada šla.
                                                                    Zelo zanimivo je pripovedovala.” (Ajda)

       Obisk Dese Muck na OŠ Laško                                  “Najprej sem mislila, da bo govorila o svojih knjigah in kako jih
                                                                    je napisala. Govorila pa je o temah, za katere se mi zdi, da o njih
                                                                    nihče ne govori. Odprla je teme, ki se zdijo čudne in nepomembne.”
       Na šoli se za dvig branja in bralne kulture trudimo z različnimi   (Eva)
       projekti, ki jih skupaj zasnujejo učitelji slovenščine in knjižni-  “Dogodek mi je bil zelo všeč, vesel sem, da se je z mano pogovarja-
       čarja.                                                       la o osebnih stvareh, hkrati pa mi je bilo tudi neprijetno, saj mi je
                                                                    napovedala, kaj se bo z mano dogajalo med odraščanjem. Ampak
       Začeli smo z bralno značko, ki je na naši šoli prisotna že več   kljub temu lahko rečem, da je prijazna oseba.” (Florian)
       desetletij, v šolskem letu 2022/2023 pa smo prvič vpeljali nov
       projekt, ki smo ga poimenovali Bodi kul – beri ful! Namen pro-
       jekta je, da učence nagovarjamo k branju izven šolskih obve-               Šolska knjižničarja Jože Dobovšek in Metka Planko

                                                                                                                            49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54