Page 44 - Laski_Bilten_st78-2020_NR
P. 44

VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE

                                               ljavo. Popolnoma iz nič. Lahko rečem, da    Zato se res od srca zahvaljujem vsem,
                                               preudarno in umirjeno.                   ki predstavljate pedagoški  trikotnik.
                                                  Sproti smo reševali težave s komunika-  Stranice so tako enako pomembne, da se
                                               cijo, najprej z učitelji in nato s starši ter   bom zahvalil kar po abecednem vrstnem
                                               z učenci. Z medsebojno pomočjo smo       redu.
                                               zaznavali in reševali težave. V začetnem    Hvala staršem! V svojem in v imenu
       Hvala vsem
                                               obdobju smo se predvsem trudili nave-    ostalih strokovnih delavcev šole se vam
         Za razliko od gospodarstva, kjer se ob-  zati stike z vsemi in pri učenju pomagati   najlepše zahvaljujem za opravljeno delo
       računi delajo vsako koledarsko leto, ima-  predvsem tistim, ki imajo težave.     na domu.
       mo v šoli obračunsko obdobje, ki mu        Moram priznati, da je bilo težko poi-    Hvala učencem! Verjamem v vas in
       rečemo šolsko leto. Zato tudi svoje delo   skati ustrezno ravnotežje pri gradivu, ki   vem, da ste se tudi v tem času potrudili v
       načrtujemo za obdobje šolskega leta. V   so ga učencem pošiljali učitelji na dom.   skladu s svojimi zmožnostmi. Upam, da
       dokumentu z delovno kratico LDN (le-    Tudi komunikacija v kriznih časih ni     je bil ta čas tudi čas za učenje česa dru-
       tni delovni načrt) načrtujemo svoje delo   enostavna. A vendar si upam trditi, da   gačnega, kar vam bo koristilo na življenj-
                                               smo obdobje korone izkoristili v okviru
       znotraj posameznega šolskega leta. Tako   možnega, celo nad mojimi pričakovanji.   ski poti.
       LDN 2019/20 predvideva 189 šolskih dni   Preden smo se 3. junija 2020 vsi vrnili v   Hvala učiteljem! Brez vaše srčnosti in
       v obdobju med 2. septembrom 2019 in     šolo, smo z delom na daljavo opravili 51   zavzetosti za učence nam ne bi uspelo.
       24. junijem 2020.                       šolskih dni, kar predstavlja več kot četrti-  Zato sem ponosen na kolektiv, ki ga vo-
         LDN niti na eni strani ne omenja izo-  no šolskega leta.                       dim.
       braževanja na daljavo, ki se je nenadoma   Zahvala za to, da smo izobraževanje      Naj proti koncu še zapišem, da izo-
       začelo 16. marca. Tega izraza do marca ni   na daljavo uspešno izvedli, gre vsem, ki   braževanje na daljavo ni ustrezen nado-
       poznala niti osnovnošolska zakonodaja.   ste pri tem sodelovali. Na četrti strani   mestek za delo v šoli. Zato si želim, da se
       Poznamo nekoliko podoben izraz šola-    LDN boste našli zapisano tudi vizijo šole:   izobraževanje na domu ne bi več ponovi-
       nja na domu, o katerem je bilo že veliko   »Znanje,  strpnost,  kakovost,  sodelova-  lo. Zato ob tej priložnosti naprošam vse,
       govora, toda izobraževanje na domu se je   nje.« Štiri besede, ki v veliki meri simbo-  da upoštevate omejitve, ki jih predpisuje
       pojavilo 16. marca 2020, ko je država, z   lizirajo naše delo v obdobju izobraževa-  zdravstvena stroka.
       Odlokom o prepovedi zbiranja ljudi, šole   nja na domu. Dejal bi, da smo s pomočjo   Vsem v šoli želim ob koncu predvsem
       zaprla.                                 tehnologije in predvsem s sodelovanjem   prijeten zaključek tega nenavadnega šol-
         Prepričani, da je za učence najbolje, če   in strpnostjo dosegli dovolj kakovostno   skega leta. In predvsem – ostanite zdravi.
       se delovni proces ne prekine, smo kljub   izobraževanje na daljavo, ki pomeni tudi                         Marko Sajko,
       mnogim pomislekom začeli delati na da-  ustrezno znanje pri učencih.                 ravnatelj OŠ Primoža Trubarja Laško




       Po epidemiji ponovno v šoli             okužb, o obolelih in umrlih zaradi Covi-  želim nazaj v šolo. Res, ne morem verjeti,
                                               da-19 ipd. Upanje, da bomo po dveh te-   da sem šele zdaj spoznala, da v šoli niti ni
         16. marca 2020 smo bili postavlje-    dnih zopet v šoli, je bilo manjše iz dne-  tako hudo.« (Julija) Ob takšnih sporoči-
       ni v novo resničnost, ki jo je narekoval   va v dan. Začela sem dobivati sporočila   lih sem si še posebej zaželela, da bi se epi-
       in obvladoval novi koronavirus. Skoraj   učencev po elektronski pošti, v katerih so   demija hitro končala in bi se vrnili v živ-
       dnevno smo se soočali z vedno več ukre-  mi pošiljali fotografije zapisov v zvezkih   ljenje, ki bo vsaj podobno tistemu pred
       pi, omejitvami in prilagoditvami zaradi   in rešenih straneh v delovnih zvezkih,   16. marcem. Posebna učna ura je bila za
       razglašene epidemije. Med ukrepi je bilo   besedila, ki so jih napisali po branju knji-  učence 6. in 7. razreda 15. maja, ki smo jo
       tudi zaprtje šol in skoraj čez noč smo bili   ževnih besedil v berilu. Vsakega sporoči-  organizirali v sodelovanju z Gledališčem
       učenci, starši in učitelji postavljeni pred   la posebej sem bila vesela in trudila sem   Koper in gledališkim igralcem Rokom
       dejstvo, da bo pouk potekal na daljavo.   se,  da sem učencem odgovarjala  spod-  Matkom preko video aplikacije Zoom. V
         Spomnim se, da sta bila prvi in drugi   budno, jih pohvalila za trud, dobro opra-  tej učni uri so spoznali gledališke pokli-
       teden t. i. karantene in pouka na daljavo   vljene naloge, jim zaželela vse dobro.   ce. To je bila za učence in učiteljici zelo
       zame najtežja, saj sem se ukvarjala z vpra-  Pouk na daljavo se je zaradi epidemio-  prijetna izkušnja, kar so dokazali tudi ko-
       šanji, ki jim ni bilo konca: kako učencem   loškega stanja v državi podaljšal še za ne-  mentarji učencev.
       čim bolj olajšati učenje na daljavo, kako   kaj tednov. Zdi se mi, da sem se po dveh   V začetku maja se je v javnosti vedno
       jim posredovati natančna navodila, ali od   tednih malo umirila. Skušala sem še bolj   več govorilo o postopnem odpiranju šol,
       učencev zahtevam preveč glede na trenu-  premišljeno izbirati teme oziroma učno   najprej za učence 1. triletja in nato še za
       tne razmere, koliko so učenci računalni-  snov, naloge in količino nalog, ki sem   devetošolce. Zdelo se mi je, da se infor-
       ško pismeni, koliko jim je dostopna teh-  jih pošiljala učencem. Ti so bili večino-  macije zelo hitro spreminjajo in prav tako
       nologija, ali in koliko zmorejo narediti …   ma odzivni in so delali sproti. Spodbujala   mnenja ljudi o napovedanem odpiranju
       Na marsikatero vprašanje nisem pozna-   sem jih, naj pošljejo kakšna vprašanja o   šol in postopnem vračanju učencev. 18.
       la odgovora. Po priporočilu vodstva šole   učni snovi, svoja mnenja, predloge. Ob-  maja 2020 so se tako v šolo pod poseb-
       sem pošiljala vsa navodila za pouk raz-  časno me je presenetilo in ganilo kakšno   nimi pogoji vrnili učenci 1., 2. in 3. ra-
       redničarkam mojih učnih skupin, ki so   sporočilo, npr. »Učiteljica, pogrešam    zreda. Ker je bilo zaradi delitve oddelkov
       posredovale gradivo in informacije učen-  vas. Komaj čakam, da se vidimo v šoli.«   v skupine potrebnih več učiteljev, sem za
       cem. Vsak dan so bili mediji polni, včasih   (Ana) ali »Čisto sem pozabila na vas. Vse   en teden postala učiteljica v podaljšanem
       nasprotujočih si, informacij o možno-   to mi je nekako novo kot tudi drugim     bivanju za 2. razred in hkrati učiteljica na
       stih širjenja okužb z virusom, o žariščih   sošolcem in moram priznati, da si že res   daljavo za učence 7., 8. in 9. razreda. To je

       44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49