Page 7 - Laski_Bilten_st77-2020_NR
P. 7

OBČINSKA UPRAVA

       MOST PREKO SAVINJE NA OBMOČJU

       LAŠKO-JUG




         Gradnja mostu se izvaja v sklopu modernizacije žel. proge
       Celje-Zidani Most in na podlagi sprejetih prostorskih doku-
       mentov Občine Laško. Odločitev za tako gredno rešitev z dve-
       ma razponoma je bila osvojena na podlagi zahtev vodarjev in
       Zavoda za varovanje kulturne dediščine, ki ni dopustilo izvedbe
       mostne konstrukcije v pilonski - harfasti zasnovi, z opravičilom,
       da bi le-ta prevzela primat v prostoru. Most, ki se gradi, bo dolg
       123 m, z večjim razponom 75 m in manjšim 48 m. Ob zaključku
       gradnje se bodo vse začasne podpore v reki odstranile in ostala
       bo samo podpora na gramoznem otočku.
         Most je zasnovan kot okvirna semi-integralna konstrukcija
       z ležišči in dilatacijama na obeh obrežnih opornikih. Vmesna
       podpora je monolitno povezana s prekladno konstrukcijo. Za-
       radi ovinka Savinje je rečna podpora postavljena asimetrično,   Začetek opaženja grede (december 2019)
       izven glavne struge vodotoka. Locirana je na gramoznem otoč-
       ku oz. polotočku, ki se je ustvaril zaradi hidravličnega vpliva
       ovinka in je ob normalnem vodostaju reke kopen.
         Podpora je poln AB steber debeline 2,0 m ter oblikovan hi-
       dravlično. Temeljenje je predvideno kot globoko temeljenje na
       8 pilotih premera 150 cm. Pilotna blazina, širine 6,5 m, dolžine
       12,5 m ter debeline 2,50 m, je v celoti skrita pod dnom Savinje.
                                                               3
       Na stik blazine ter stebra bodo odložene skale (večje od 0,5 m ),
       na katere bo reka odložila gramoz in po gradnji ponovno nare-
       dila naravni otok oz. suhi nanos.
         Desnoobrežni opornik je precej širok, kar 16 m. Sestavljen
       je iz AB pilotne blazine, konzolnih kril, ki spremljajo križiščne
       krivine ter temeljen s tremi piloti d 150 cm v dveh vrstah, sku-
       paj 6 pilotov. Na oporniku imamo dve ležišči, vzdolžno pomični
       in prečno nepomični. Dilatacija je vodonepropustna velikosti
       D160 mm.
         Levoobrežni opornik je ožji, širok 12 m. Preklada se prav
       tako naslanja preko dveh vzdolžno pomičnih ter prečno nepo-
       mičnih ležišč. Temeljenje je na 4 pilotih (2 vrsti po dva pilota).
       Dilatacija pa je velikosti D160 mm.
         Vso temeljenje je opravljeno kot globoko na pilotih premera
       150 cm. Pri rečni podpori je globoko temeljenje izbrano zaradi   Prečni prerez desne prekladne konstrukcije (marec 2020)
       preprečitve morebitnega spodjedanja, pri krajnih podporah pa
       zaradi globjih nosilnih slojev. Dolžine pilotov zanašajo od 11 do
       14 m ter so vsi vpeti v nosilni sloj iz peščenjaka.
         Gradnja PAB mosta se izvaja po tehnologiji opaženja na fi-
       ksnem odru v dveh fazah, najprej približno polovica na desnem
       bregu, nato še leva polovica. Prednapeta armiranobetonska gre-
       da bo prednapeta s tremi skupinami kablov iz vrvi prereza 150
       mm  ter kvalitete 1860 MPa, in sicer:
          2
       a) Parabolični kabli v stojinah
       b) Negativni kabli v zgornji plošči
       c) Pozitivni kabli v spodnji plošči
         Prečni prerez mostu je takoimenovani škatlasti prečni prerez
       spremenljive konstrukcijske višine 2,60 m do 4,60 m.
         Karakteristični prečni cestni profil je sestavljen iz skupne
       voziščne širine 6,5 m, na vsaki strani pa še 1,5 m površine za
       revizijski hodnik.
         Nad državno cesto G1-5 Laško-Rimske Toplice se bodo izve-
       dli izkopi hribine ter zgradili oporni zidovi.

                                                       Luka Picej   Izvedena je že desna stran grede (april 2020)

                                                                                                                             7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12